|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som vet vad ett komplett set av stötdämpare kan kosta ? Finns det något annat som är rekommenderat att använda också som är lika bra, eller ska man hålla sig till Original dämparna ? Mvh Hawar | |
|
Jag hörde av förre ägaren till min B8 att han gett 12k för alla 4, org. priset i Sverige var bra mycket högre iaf. Men, jag har inte sett något pris i lista, en räkning från tyskland däremot så 12k kan nog stämma iaf. ... och visst är det samma Bilsteindämpare till B3? /Marcus |
|
|
Fram 4525:- st. API 31 31 148 Vänster. API 31 31 149 Höger. Bak 2480:- st. API 33 52 114 Köp Bilstein via Mekonomen istället! Ingen mening med att sponsra BMW Sverige med över 45% påslag, för samma dämpare. Micke.. Länk |
|
|
Har Mekonomen Bilstein? Hittar inte det på deras sajt, man kanske måste fråga speciellt efter det. Sen var det nån som påstod att Alpinas originaldämpare är specialbyggda från Bilstein. Därför kan man inte bara köpa "vanliga" Bilstein-dämpare och få samma känsla som med original. Jens |
|
|
Jag ringde Mekonomen i Järfälla och de sa att dämparna till Alpina är specialbyggda från Bilstein och Alpina har ensamrätt på de. Det finns inga som är passar 100% om man tar något annat. Det enda som passar 100 % är de som Alpina säljer via BMW. Allt detta enligt han på mekonomen och han hade pratat med sin grossist Forza. Är det någon som kan bekräfta om detta verkligen stämmer. Mvh Hawar |
|
|
Jag har köpt rätt dämpare iaf, kollade med nummer mot nummer. Micke.. Länk |
|
|
Är det någon här som har kontakter i Tyskland ? Jag tänkte se om man kunde hitta de där via tyska Alpina återförsäljare. H |
|
| BMW528M: Bilsteins vanliga Sprint och Sport (eller vad de nu heter) passar garanterat på en Alpina. Fästena är ju desamma. Det som är annorlunda är innehållet. Alpinas dämpare är avstämda att funka bra tillsammans med fjädrarna från Eibach. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.