|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder; vad är ett rimligt pris att betala en lackverkstad för lackering av ett par M-speglar (diamantsvart metallic + klarlack, där jag gör allt underarbete själv)? Känner mig kluven huruvida fästplattorna också ska lackas eller inte, dvs om man kanske ska behålla den mattsvarta plastfinishen på dem...? Det är ju faktiskt så originalplattorna ser ut... Borde det inte finnas ett dräneringshål i botten av spegelhusen...? Finns det något "standardsätt" att lossa spegelglasen från huset? Har bänt och vickat och letat efter snäppfäste etc, men hittar inget... Mina är köpta på Mekonomen. Mvh /Pewe | |
|
gå in på en "färgmack" dom har billack i sprayflaskor. blir mycket billigare o minst lika bra om du är lite lätt på handen å lägger tunna lager. Pechy Racing |
|
|
Jovisst kan man göra det själv. Men jag hatar att lacka prylar och blir aldrig särskilt nöjd med resulatet. Därför tänkte jag för en gångs skull lämna bort jobbet. Dessutom undrar jag om det verkligen blir så mycket dyrare. Vet inte om jag klarar mig med en burk av varje (lack+klarlack). Går det åt 2 av varje så springer kostnaden för bara burkarna upp till ca 300 kr (Mekonomen-priser). Om en lackverkstad tar ett par hundringar till så är det värt det! Därav min fråga. Så, någon måste ha gjort detta - hur mycket betalade ni? Mvh /Pewe |
|
|
ja då får du väll räkna med 800-1200:- kan jag tänka mig Pechy Racing |
|
|
Pewe: Kostnaden ligger på ett ungefär där Pechy säger. Men har verkligen M-speglarna olackade fästplattor?! Detta måste gälla endast M5:orna. För på M3:orna är d lackade fästplattor. Mvh Jimmy Min pärla::::Länk |
|
|
lämna in det sprya inte med burk .. det blir inte bra ... lack ska väl gå lös på 600 kr ca (svart) Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Flayer: ska spraya mina själv iaf,du kommer inte se nån skillnad om du skulle råka se dom nån gång.. Pechy Racing |
|
|
OK! 600 kan det vara värt. Ska kika förbi en lackverkstad imorrn om jag hinner. Tack i alla fall! Nu vet jag lite mer, och jag lär inte ramla bakåt om han begär en tusing. Och gör han det så gör jag nog ett försök själv... Jimmyboy: Jag kanske var lite otydlig. De olackade originalplattorna jag syftade på var de som hör till originalspeglarna, inte till M-speglarna. Även om mina originalspeglar nu är lackade i bilens färg så är inte fästplattorna det. Jag tycker inte det är störande och på sätt och vis smälter de t.o.m. bättre in i resten av det mattsvarta runt fönstret. Jag var först lite tveksam till om det skulle se bra ut med stor lackad platta där, men jag har kollat runt lite nu och sett att det sannolikt blir bäst även med lackade plattor. Mvh /Pewe |
|
|
Pechy vad har du för färg ? Jag har en metallic färg som är ganska svår att få pefekt.. man kan aldig få vanlig sprayfärg att bli som 2 komponetsfärg. Mvh/ Daniel Länk |
|
|
bahahahaha aldrig me spray burk ffs sämsta=) ///Switte |
|
Cribba |
lämna in dom de blir du nöjdast med ! fick mina nu i veckan och dom vart kanon, inga rinningar och ingen färgskillnad ! lät dom även lacka "m3 läppen" till bakluckan. 1000 kr fick jag betala för allt ! på bmw skulle dom ha över 1400 kr för lacken på läppen. Mvh Christian Min förra bil Länk |
Bmw ludde |
Cribba Vad kostade m3 läppen ? Länk |
| Höga priser måste jag säga, en kompis lämnade in sina för ngåra veckor sedan. Det gick på 400kr. Svart e46a. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.