|
|
|
|---|---|
|
Har en uppsättning RH AO-Phönix fälgar (Länk. De har dimensionerna 18" med bredderna 8.5" och 9.5". Mitt problem är att fälgarna har ET 35 och min bil (Z3 2.8 Coupé) vill ha 42. Som det är nu tar min däck i de inre skärmarna vid lite tuffare körning. Iofs är den sänkt en del men nu till min fråga: Hur mycket ska jag våga bearbeta av från godset på fälgen för att justera ET-måttet på den. Att ta 7 mm utan att påverka hållfastheten tror jag ju givetvis inte på. | |
|
Mer än 5mm är nog mycket kritiskt! Men du bör nog rådgöra med riktiga proffs på området, då både material och utformning av fälgen kan spela in! Dessutom är det så att de större fälgarna som BMW säljer, brukar ha ET47! (det flyttar in hjulen ytterligare för att inte de skall ta i skärmkanten) Tar det i skärmkanten eller tar det i "innåt" mot bagaget? Mvh |
|
|
Bak är ingen större fara, ska justera min fjädring där. Fram tar det emot på utsidan, mot innerskärmen, den av plast. På tillverkarens sida står det att dessa fälgar är till min bil. Skumt! Vilka modeller skulle kunna ha glädje av dessa fälgar om jag får för mig att sälja dem? Sulorna jag har på är 235/40 och 265/35 och ev. skulle det väl gå bättre med 225 fram. |
|
|
225 är ju orginal bredd för bilar med M chassi och 17" hjul så det kan fungera bättre. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
Nån som har erfarenhet av att trixa med det jag frågar efter i mitt första inlägg eller bara rent av vet hur man kan göra? Har kontaktat tillverkaren i Tyskland och väntar på svar därifrån. Finns det nån annan med erforderliga kunskaper i ämnet man kan vända sig till? Känns som att det blir att modifiera alternativt sälja fälgarna. |
|
|
Har du kollat med Intera? Länk eller kanske fälgfixarna! Länk Mvh |
|
| Tack för tipsen, Intera verkade ju grymt seriösa! Fälgfixarnas hemsida låg nere temporärt men båda har blivit kontaktade mejlledes. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.