|
|
|
|---|---|
Xxtrem |
Hej! Jag vet inte om bara jag som inbillar mig att min 523 är bullrig vid lägre varvtal. Mellan ca1500-3000 hörs ganska hög typ "rally" ljud. Sen försvinner det och kommer den typiska fina BMW motorljudet .Är det någon som upplever det samma? Bilen är från 98 och automat har rullat 9000 mil. |
|
Tar avgassystemet i någonstans? Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
Är det ett motorljud?? Kan ju vara avgassystemet som tar i eller läcker lite som Magnus säger. Annars kan det ju vara däcksljud som ibland får konstiga egenskaper. |
|
|
Låter som symptomet läckande grenrörspackning som jag hade på min E39-98 Kostade ca 3500 att fixa på BMW inkl allt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
Xxtrem |
Hej och tack för svaret! Jag tror inte att det är motorljudet därför att jag hör inte det när bara varvar motoret stående .Men det hörs tydligt ner jag kör iväg .Jag hör samtidigt et klackande ljud som ökar i samma takt som varvtalet ökar.(svårt att förklara). Hyr upptäckte ni att det var grenrörspackning? MPZ |
| Det kom först lite sen mer och mer tog ca 3 mån innan vi hitta felet, till slut gick den som en gammal tändkulemotor/ diesel. Man ska inte åka med det för länge för då kan bränsleblandningen bli fel och kattarna ryka. Tips åk förbi en välrenommerad BMWverkstad och be verkmästarn lyssna på den. Var så jag gjorde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.