|
Sida 4 av 17
|
|
|---|---|
|
Eya! Har hittat en rätt skön väg.. som lär vara bra på sommaren för att maxa lite på! Det är vägen mellan Skatan (Njurunda) och E4, som går över Ovansjö! Antingen kör man E4'an söderut och svänger in till vänster vid Preemmacken efter kyrkan, höger så man inte kommer in på macken, och sedan vänster igen i första korsningen... Sen är det bara att köra rakt fram och fortsätta över järnvägen, och vips så har man några breda otroligt långa rakor med kanonbra sikt! Röjt på bägge sidor om vägen :) Vill man åka från andra håller kör man så man kommer till Löransvägen (Den som går mot Lörudden, Björkön), in på den och vidare tills man kommer till skylten "Skatan 6km", in där och kör nästan hela vägen, men där det står "Ovansjö" till höger svänger man in... Ska lägga upp vägen på "roliga vägar" efter sommaren då man sett hur den ser ut på riktigt :) // Björn Eriksson |
|
|
"Skatan-rakan" Jadu, har du kört den sträckan på sommaren, den är väldigt dålig, har man en stötig bil är det inte ens att tänka på att fara dit.. Det är en sträcka som har en kurva, så det blir två raksträckor.. den ena är 5km å den andra 6km har jag för mig.. (mätte upp den med vespan när man var 15;) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Hehe, hade aldrig kört den förr.. Hade väl tur då att den hörde till kategorin "välplogade" vägar när jag var där då :) Dock hade jag en VW Caravelle-buss, så några fartrekord blev det inte :) Fan, jag har hittat ett dugligt webhotel iaf.. 24 spänn i månaden för 250 meg får väl anses vara rimligt.. Synd bara att man är så jävla fattig att man inte har råd med uppläggningsavgiften, hehe.. // Björn Eriksson |
|
|
Svebba! Var du å käkade på MAX igår natt? Tyckte nog jag såg din bil där, men jag kan ju ha haft fel såklart... Jeje :) // Björn Eriksson |
|
|
Japp! Stämmer det, fast jag käkade inte jag hängde mest bara, hehe =P Jobbade du eller? Du får ta och blinka med helljuset nästan gång du ser mig å du jobbar(eller kör med din bil även för den delen)! hehe =) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Ska göra det nästa gång, lovar =) // Björn Eriksson |
|
|
alien: Kung! hehe Föresten måste jag säga att jag tycker det verkar vara lite bmw-folk från sundsvall här med tankte på att det rullar väldigt många bmws i stan!! allra mest e36:or.. Finns inga fler sundsvallsfolk här än de som skrivit i denna tråd?? Skriv isf =)=) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Håller med, BMW's ser man ju titt som tätt här i stan, och en del är ju riktigt fina! Bl.a. en snuskigt fin 750(?), sänkt, någon form av blåmetallic, feta fälgar osv... Och som sagt ett helt gäng E36'or! Börjar kanske bli dags för en liten smygdate snart :) - psst, lita inte på ovanstående... ;) |
|
|
alien: det kan vara en Alpina B12 5.7, beror på vilken blå färg du menar =) Denna Alpina är ej Alpina fälgar men fina 18". Till sommaren kommer du nog att se min smått modifierade 535a ;) Den är grå och anonym. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Den stog till salu hos MolinBil för ett tag sedan, vet ej om den är kvar. Väntar på spänning med att få se AlpinaJimpa i stan till sommarn med sin B7 Turbo Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Ja B12:an står kvar på MolinBil!! //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Skulle kunna tänka mig den som bruksbil istället för den E34 B10 4.6 som jag letar efter med ljus och lykta. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Ja den har ju sjunkit en milion i pris sedan den var ny.. Dock har den gått en bit (15000) men det kanske inte är så jätte mycket det heller för en modern motor.. Jag hörde av någon att killen som ska sälja den e från GBG och ställde den på MolinBil för att han beställde en 760 här.. //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Rättning av post längre upp "Denna Alpina är ej Alpina fälgar men fina 18"." Ska vara Denna Alpina har ej Alpina fälgar men fina 18". Men den har bytt ägare 2004-01-10 till en person här i Sundsvall, så den är nog inte på marknaden längre. Hoppas man får se den ett par gånger i sommar iaf. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Är den såld? :-O //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Den har stått på Molin bil efter det datumet, kan det vara så att ägaren till firman köpt in den privat? Annars är ju 750:n med Ac Schnitzer tillbehör rätt fet...sen finns det ju en tokstylad E39 också, grön har jag för mig, ett par M3:or E46, bl.a. en med Hamann emblem, går som fan...fråga mig ;) //Thorssa |
|
|
Ska bli roligt att stöta på er grabbar till sommarn, Ser ni mig så stanna mig så vi kan snacka lite. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
///Sashe |
Svebba: Här är en till Sundsvallsbo \O/ Även jag har sett din bil.. och även i maxdriven.. gillar du hamburgare? =)) Har du kört bilen hela vintern eller nyss rullat ut den? Mvh Sashe |
|
///Sashe: Tjabba! hehe okey!! ja jag gillar hamburgare ;-) Fan gått upp en del Kg sen man fick körkort, illa! Ja, jag har kört hela vintern, men bilen har bara rullat när väderförhållandena varit dom rätta! Dvs inte mkt körning när det är minus 1-7 (salt), men annars går den som vilken året runt bil som hällst.. Jag tror inte jag sett någon Daytonaviolett e36 i stan tidigare.. Ligger den i ide nu?? =) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
///Sashe |
Haha... ja de lär ju bli en del max/shell för mig oxå om en mån eller så. Så vi lär ju synas. Ja de var ju klokt att endast köra då. Japp den ligger i ide men pysslas om en del =)) Ska väl lägga upp lite pics när den e "klar". ///sashe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.