|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 540ia, -93, ibland när bilen ska växla ner eller växla upp, så rycker den till innan den gör det och tar längre tid innan den utför växlingen. Vet ni något om detta problem så är det bara och höra av er. Skulle vara tacksam med alla svar. | |
|
Har ventilerats en hel del tidigare. Prova sök inlägg exvis med 5HP30 som sökord. Det första man kollar är annars: 1) Oljenivån vid driftsvarm låda 2) Oljans kvalitet, får ej lukta bränt 3) Filtret kan även det vara igensatt. ofta gör ett byte av olja, filter samt packningar/o-ringar susen för lådan. mvh MW-Guru |
|
|
vad menas med 5HP30 hur söker man sådan MVH |
|
| 5HP30 är beteckningen på din automatlåda , använd sökfunktionen här uppe | |
|
Enligt den lokala bmw-verkstan så hade jag nån annan sorts automatlåda i min 540i. Kommer tyvärr inte ihåg modellbeteckningen.. Hur många olika lådor fanns det till 540 e34 ? Det var ju iaf skönt att höra att det inte fanns några såna där plastkulor som behöver bytas ibland i min =) |
|
| klarar jag själv göra sök funktionen eller måste jag åka till bmw | |
|
Titta ovanför rubriken här på sidan...Sedan ser du att där står "sök inlägg" , klicka där och fyll i lämplig sökrubrik för just ditt speciella önskemål...Kanske <<540 AND automat >>,vore lämpligt i ditt fall. Mvh Janne. |
|
|
Vet hur sökfunktionen funkar och var den finns någonstanns.. men jag kände mig lat och hoppades på att nån kunde ge ett snabbt svar istället för att jag skulle behöva läsa igenom stora mängder inlägg för att kanske hitta vad jag söker. Men nu har jag iofs hela eftermiddagen på mig så nu blir det att göra så ändå =) |
|
|
enligt BMW lådan har livstids olja och jag måste lämna till bmw att kolla om det saknar olja hur kan man kolla olja efter det saknar olja sticka i lådan |
|
| Har för mig att jag läst någonstans att det ska vara fyllt upp till nedre kanten på intappningshålet. Men jag är inte säker.. någon annan kanske vet? | |
|
Var främst till "Abbas" jag skulle försöka förklara sök funktionen i och med hans inlägg... Ursäkta att jag inte skrev mera tydligt. Mvh Janne. |
|
|
Godafton! En annorunda sida av växlingsproblem med e34 540... Kan inte säga att jag är superduktig på att meka Bmw men "ja körde faktiskt motorgräsklippare i lumpen...å den va ofta trasig...så ett å annat har man ju snappa opp....jodå!!!" Nä skämt åsido. Min låda var lite bångstyrig(5hp30) främst när den var kall.... Tänkte då: Plastkulorna måste de ju va för det snackar ju "alla" om gällande e34 540!! Eftersom jag inte pillat med just lådor så har jag tvekat lite... Nu till det häftiga: -lämnade in pärlan på oljeservice & passade då på att byta stiften då en bmwkunnig på orten tyckte att den gick en liten aningens ojämnt på tomgång. Efter servicen så har symtomen upphört!!! Man lär så länge man lever.... (Min teori: ???? men tändstiften hade definitivt med detta & göra.... "All förändring börjar med dig själv" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.