|
|
|
|---|---|
|
Har nu rivit motorn på min kära 525 24V. Precis som jag befarat så var det toppen som hade farit, 3 sprickor mellan avgasventilerna på 2, 4 och 6:ans cylindrar. Efterlyser nu var man kan köpa fabriksrenoverade topper, i Sverige eller utomlands. Alternativt om ni vet vem som kanske kan laga. ...........:(( | |
joakim_e |
Ett tips är att kolla på bmw, de har ibland kampanjer på dessa delar av vissa orsaker som tex att de inte håller, dessa kampanjer är med kompletta toppar och inte allt för dyra // Joakim |
|
Hör med BMW Engine Center i England. Länk eller ring +44 (0) 1323 439452 Mvh Pontus N. |
|
| Har nu efter långa samtal med auktoriserade BMW-verkstäder i stort sett bestämmt mig för att köpa en ny motor från skrot. Priset på dessa är väldigt angenämnt, dessutom slipper jag köpa packninssats och nya skruvar till toppen. Vad jag funderar på är om det är likadana motorer till 525 och 325, dvs passar en E36-325-motor i min E34-525???? | |
joakim_e |
toppen på min 525tds gick för ett tag sen, men hade sån fin tyr att jag fick tag på en av samma årsmodell och som bara hade gått 3000mil =) gav 10,000kr för den. Så ett tips akan ju vara att kika på en skrot i tysklad. visserligen är min motor nu svensk såld, men vet att man kan fynda i tyskland. // Joakim |
lmagnuss |
Motoren fra en E36 passer ikke helt, du må bytte bunnpanna og oljepumpa, men disse kan du ta fra den motoren du har i dag. Så svaret er vel egentlig; ja. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.