AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.734

Är det möjligt att hyra ut en Z3?

Sida 1 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hejhopp,

Kommer säkert att få massa bestörta kommentarer för detta inlägg, men men. Vad tror Ni om att hyra ut en Z3 under sommaren, kan man få något vettigt betalt för det??

Tanken är att behålla 2,8an som vinterleksak och finansiera detta genom att hyra ut den under sommaren då M(onstret) tas fram.

/Caspar
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Detta var inte vad du frågade men varför inte skaffa något annat som vinterbil istället!?

ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Klart det går men frågan är om din försäkring gäller då. De flesta (alla?) försäkrningar förutsätter att bilen inte används i uthyrningsverksamhet, hyr du ut den så bryter du mot avtalet. Alternativt skaffar du en försäkring som tillåter att du hyr ut bilen över sommaren men då kan du räkna med att premien kommer att fara genom taket och då blir det så dyrt för dig att hyra ut den att det nog blir svårt att hitta nån som vill betala. Kolla med försäkringsbolaget/n. Tror det slutar med att du istället ställer av den på sommaren om det nu är den ekonomiska biten det handlar om. Ganske koolt faktiskt, ställa av en roadster på sommaren. ;)
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Luktar strul.

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders: Jag har ju 528an som "riktig" vinterbil, men behovet av leksak finns ju även då. 2,8an har tom vinterprogram på automaten, antispinn och en fin liten tysk lapp där det står att man inte skall köra fortare än 190km/h med vinterdäck (importerad), så den är ju som gjord för vintern.

Det verkar ganska kört att sälja bilen, saknar bla servicestämplarna, då jag blev av med serviceboken förra året och inte lyckats spåra var stämplarna före mitt ägande kom ifrån.

ps: Det var lite sådana aspekter jag tänkte på när jag la ut tråden. Sedan kanske det går att ordna iallafall, om man "lånar" ut till någon vag bekant. Och visst är det coolt, såg en Z3 på parkeringen i Vemdalen i vintras och det kändes helt rätt. Så en sväng till Åre är redan given.

eFx: Du saknar ju bil till sommaren, kanske kan locka med en hyr-Z3???

/Caspar
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Ställ av den istället på sommaren. Och om du flyttar handskfacket mellan bilarna så slipper du köpa 2 handskafack.. för du harväl beställt ???? (mycket besviken om du inte gjort det)

//Defiant

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Caspar: Så du har planerat in Åre.. Kul, då kanske man ser dig där uppe i vinter, bor ju mindre än 10 mil ifrån. Ska hålla korpgluggarna öppna efter en Z3 iallafall. :)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
jag skulle lätt kunna tänka mig att "hyra" en z3:a över sommaren. Om priset inte är hutlöst då förståss.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
defiant: Tyvärr måste jag nog göra Dig mycket besviken, handskfack är inte beställt. Det finns bättre grejer att köpa till tjejen än ett handskfack, om man nu måste fjäska....

Vilket färg är det föresten på Ditt???? Så jag vet om jag skall göra inbrott eller ej i Din bil...

ps: Åre är självklart, och blir vi bara 2 eller fler än 4 så blir det såklart Z3 upp.

Hubbe325: Jag hade nog tänkt i storleken 5-6k/mån samt någon klurig uträkning för milen... Hos Mabi hyr man en 520 för ca 9-10k/mån under sommaren, men får då också bättre garantier vid ev avbrott. Z3 är ju förstås mycket roligare....

/Caspar
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Caspar:svart inredning i min bil ,även facket e svart...

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Usch, hyra ut en bil till någon som inte kommer att ha någon som helst form av känsla för bilen, jag kan bara tänka mig körstilen på den bilen... Fullgas med kall motor, crossväxling, ordentlig fart över fartgupp osv osv.
Skall den hyras ut skall den hyras till någon i övre medelåldern som vill pösköra, ingen 18 åring (Jag vet ju själv hur jag var i den åldern:-) ).

/PG

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hos Mabi får man en nästan ny bil, samt att de betalar skatt och sånt för sin verksamhet + lokalkostnader m.m.
Jag skulle inte betala 5-6tusen i månaden, kanske 3000 plus ngn 10:a milen.
Sen får du tänka på hur du ställer dig om bilen skulle gå sönder under "hyresperioden". Vem betalar? Ska du stå för risken att ngn kör sönder din bil, eller ska kunden betala ev. reparationer för fel som kanske du orsakat tidigare?
Jag skulle personligen inte hyra en bil där jag riskerar betala för ngn annans dåliga underhåll. (ett exempel, jag säger inte att din bil är dåligt skött).

Är du med på hur jag menar?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ett tips kanske kan vara att kolla med Länk

du kanske kan tjäna in ett par tusen på att ställa upp som studentchaufför :)

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Caspar: Som före detta Z3 2.8 roadster-ägare skulle jag kunna tänka mig att hyra en Z3 roadster ett antal veckor/månader under "säsong". Hur mycket hade du tänkt dig i kr?

roadZter
Caspar: jag kan tänka mig hyra den en-två månader nästa sommar. Allt hänger på priset.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hubbe325: Jo problem med ev reprarationer kan bli ett elände och jag är klart med på hur Du menar. Än så länge är detta bara en tanke, vi får se om det går att lösa. Nu är väl tanken att 2,8an blir en vinterbil för mig och kanske inte den som jag är mest rädd om i garaget, utan uthyrning under sommaren är en variant för att försvara en del av kostnaden för att ha den som vinterbil.

Kollade förra året vad en MB SLK skulle kosta att hyra och fick svaret 13k för en HELG!!!! Z4 kostade initialt 450kr/dygn hos Mabi, men under studenttider drog de in 3k per DAG!!!!

nofx16: Jobba???? Näääee!!!! Inte riktigt min grej... Idéen är annars bra, men då måste jag ju som sagt hitta en chaufför...

DanneZeta / Z3c 4 ever: Som sagt längre upp i tråden, någonstans kring 5-6k/mån om det skall vara intressant för mig.

pgr69: Näe det får ju inte bli till någon 18-åring, men inte heller till någon tant som får bilen att skämmas i 30km/h- på motorväg. Blir det av så blir det någon som jag vet något om och som har ett bilintresse (DanneZeta/Z3c 4 ever, ni ligger bra till).

/Caspar
Danne: ska vi komma översens och dela på sommaren?
Caspar: det priset du tänkte dig inkluderar väl försäkring, skatt och dylikt ?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c 4 ever: Jo det låter rimligt att skatt mm ingår. Återstår bara i så fall milen och hur man hanterar ev skador / avbrott... Vi får i så fall komma överens om de bitarna.

/Caspar
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Z3c 4 ever!: Okej, då tar jag sommardagarna med sol! ;)

Caspar: Ja, för alla inblandades trygghet bör man skriva ett "kontrakt".

roadZter
D-diddy
vi ses på torget i åre. jag har planerat att åka upp till vintern och ställa mig nercabbat på torget, får lämna hardtopen i stugan sen cruisa med stickad mössa och lovikavantar. ska man sticka ut och ropa "se på mig" i Åre ska man göra det ordentligt. för det sitter alltid någon tokrik jävel i en Aston martin och flinar åt dig. (regel nr 1. i Åre, det finns alltid någon som är värre, var fulast istället)
David.
ps. Trycket på dalskidan älskling, det är hela grejen...
Caspar: Om du vill hyra ut bilen som studentekipage kan jag vara chaufför, körde vår Z3:a när jag tog studenten för drygt två år sen, och i år var jag chaufför åt min kompis - förvisso inte i en Z3:a - men väl en Peugeot 205 GTi :) Det kan ge en rätt bra slant att hyra ut den för sådana ändamål! Och eftersom vi nästan är grannar kan jag ju stå för tvätten mot en viss ersättning. Nå, har vi en deal? :)

__
///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.