AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.072

Stötdämpare 750 E32 bekymmer

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej Alla.
Lite olycklig nu. Vänster bakdämpare har gett upp, läcker som f*n, tömmer servooljan på ett dygn. Ringde BMW å hörde pris på ny, inte kul alls, 8500:-. Nu till min fundering, kan man montera vaniga dämpare på den tro? bägge sidorna givetvis då. Det sitter hydrauliska dämpare där nu, kollade slangarna, men damasken över dämparen var kass å helt dränkt.

Gör mig lycklig.

BMW Såklart
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kolla med Per E på ECP ( Länk om han har några dämapre på lager. Ingen garanti iof. att de håller flera år men jag tycker att du skall försöka att behålla orginal konfigurationen så länge du kan. Har du EDC-dämpare eller bara nivåreglering ?
Det finns ju ersättningsdämpare att ersätta med typ. Bilstein ellr Koni, men du måste plugga igen det gamla på rätt sätt. Du hittar hur du skall göra om du söker bland tidigare inlägg.

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej PJ
Ja, jag e lite ny på just det. Kollade i morse, såg bara en liten extra behållare på dämparen, sen en slang från den till en burk bakom. Men hur ser jag om det är EDC eller bara nivåreglering. Har ju bara de tre lägena att ställa inne i bilen med. Vart lite paff att det inte var vanliga dämpare , men finns tydligen flera alternativ där.

Tack, Ronny.

BMW Såklart
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
tjenare, om det är med EDC så sitter det en stor "klump" mitt på dämparen, det går in två st kontakter i "klumpen" oxå, om du har vanliga nivåregleringsdämpare så har jag en som jag köpte på ECP i vintras, skulle haft en med EDC men det blev fel i "kommunikationen" så den ligger och skräpar i garaget...

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Dämparna kan gå att renovera, men det är en del jobb, kolla "LAD strut rebuild" här: Länk

Det går att byta till vanliga dämpare om man pluggar vissa slangar: Länk

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.