|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Dufvis |
Blev totalt mittåt vad gäller den så kallade färddatorn. För att få kallas färddator så bör ju vissa data ingå som har med färden att göra. Klocka och temperatur kvalificerar inte riktigt på samma sätt som förbrukning och räckvidd...... Har Ni fler ideér om vad man kan göra med sin Z:a? |
|
Dufvis: kanske ett besök här kan ge dig lite inspiration Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Dufvis |
Z3c 4 ever!: Jo, tack...det hade varit något det...kan man boka provtur hos dig? *blink* Andra inte så överladdade ideér? |
|
Dufvis: anytime ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Dufvis |
Z3c 4 ever!: Gott.....jag hör av mig om/när jag får komma till fastlandet.... |
|
väntar du till vecka 29 nästa år så behöver du inte ens ta dig över ;-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Dufvis |
Problemet är nog tyvärr så att jag finns kvar här på ön då....så om inte tidigare så blir det fint då! Vad kan man göra för att öka effekt resp. väghållning som håller sig någorlunda inom en flygledares lön? |
|
Dufvis: såvida du inte jobbar åt militären så med flygledar jobb HAR DU RÅD med det mesta :-). Annars sök snabbt som attan till Eurocontrol ;-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Dufvis |
Z3c 4 ever!: Jo, jobb på Eurocontrol hade varit nåt...ska också söka som flygledare i Irak (!), iaf för att kolla vad dom pröjsar...I Sverige betalas en flygledare från 18000 till typ 40000 med alla tillägg.....Kommer upp i 22000 till vintern.....jippi....därav önskemålen om "budget-tips" *blink* |
|
Det var som faaan. Jag trodde det var riktigt bra betalt jobb. Har en polare på Eurokotrol och han kör runt i en Maseratti...trodde att LFV värnade om sina dyrt utbildade flygledare... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Dufvis |
Inte för att tala skit om min arbetsgivare....men i Sverige är det kasst betalt. Det finns ju vissa likheter med pilotyrket...tar gärna en kaptenslön istället....men eurocontrol har BRA betalt...Om jag skickar dig min CV så kanske du har nåt annat för mig? Pigg på det mesta..... |
Dufvis |
Casprar o Z3 4ever: Kolla på denna sida: Länk Scrolla ner till: Gear Ring M-Roadster Design Där skymtar det hur den sk "färddatorn" skulle se ut när den monterats. (Eller termometer och digital klocka rättare sagt...) |
|
Dufvis: Jäklar, där fanns det kromgrejer! Rena rama Mecca för Z3c 4 ever :D Noterade att man kunde köpa startknapp till sin Z:a där, rätt ballt. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
Dufvis |
Såg det....mer inne på att fixa till under motorhuven...lite mer krom där....några förslag? Några bra länkar? |
|
Dufvis: Kolla på den här sidan Länk , det är en kanadensare som har en hel del krom i motorutrymmet i sin M Roadster. Bild: Länk ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
Dufvis: Helt klart inte samma dator som den som sitter i 2,8an, men jag skulle nog aldrig ta bort de analoga instrumenten. Vad skulle Du göra med hålet som blev över, om termometer och klocka läggs i samma "ring". Att sedan den analoga yttertemp mätaren tror att man bor i öknen och visar 5-15 grader för varmt är ju en annan sak.... /Caspar |
|
Dufvis |
Caspar: Hur menar du då? Min analoga klocka skulle bytas mot en sådan som fanns enligt länken. Alltså bli en digital klocka med digital termometer. Inget hål över. Växling mellan funktioner genom blinkersspaken. Men det är inte värt pengarna..eller besväret..... |
Dufvis |
Caspar: För att förtydliga mig själv.....Det finns alltså INGEN termometer redan monterad på min utan allt som finns på den "raden" är sätesvärme - dsc - klocka - ac/recirk - sätesvärme....... //D |
|
Dufvis: ville du ha krom under huven? kolla här: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Dufvis: Sorry fick för mig att Du hade en M bil och där är det ju redan fullt med mätare. På 2,8an ser det ut som Du säger och där hade det ju varit klart snyggare än de mätare som finns idag. Ursäkta missförståndet. /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.