AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.161

Meguiar 40 i Västerås eller Enköping?

Je
88
Jens_83
kör Ådi!
Hej, är det någon som vet om man kan få tag
i Meguiar 40 i Västerås eller Enköping?
Om nu denna produkt är så bra som
alla säger, varför är den då så svår att få tag i?
Konstigt...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Används mest inom "branschen". Den är relativt dyr, vilket kanske skulle avskräcka en del konsumenter.

Vore kanske läge att starta internetförsäljning? :)

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
ant
Jag har funderingar över detta jag också.
Dock så vet jag att Mekonomen på Tunbytorp i Västerås har god möjlighet att få tag på allt vad bilvårdsprodukter heter.
Jag ska ta tag i detta och göra en undersökning.

Återkommer senare med svar.

========
Min bil: Länk
Kalle: Visst är den dyr(are) än andra produkter inom området men ger bättre resultat och dessutom också extremt dryg. Du kommer att kunna använda flaskan du har i 5 år om du inte kör varje vecka året om ....
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Meguiars är dyrt....lite för dyrt för vanliga dödliga, det beror på att de är sedan många år tillbaka inriktade på special branscher och då inom show och utställning.
Emellertid så satsas det nu en hel del på att föra ut sortimentet på civilamarknaden (enl Säljare på Meguiars), priserna kommer nog att sjunka en del...men fortfarande vara bland det dyrare, men också bland de bättre som finns att tillgå i dagens recondjungel.

Megs produkter är enorm dryga... En "Nybörjarsats" kostar runt 1500kr och innehåller Fin,Medium,Grov polish (1 liters)
Samt Mirror Glaze och Medallion Gold Paintprotector(ca.0,25l)

Med detta paket så klarar du lätt att normalreconda 15-20 bilar!
kostnaden blir då försummbar.
Att det sedan är i det närmaste problemfritt vad gäller efterjobb är också ett plus!

För att återgå till tråden........Ring till Kem Och Rekondhuset i Stockholm, där kan du få tips vart närmaste återförsäljare finns.

Mvh
Skalman
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
CBM3C,

Jodå, jag sade inget om prisvärdheten! Det är MYCKET prisvärt, men samtidigt så avskräcker det många att det kostar 1000:-/litern. Då tänker jag på de som inte vet hur drygt och BRA det är. I sverige känns det som relativt få är beredda att betala för "det lilla extra" när man kan få liknande på Biltema/Mekonomen för en fjärdedel av priset eller ännu mindre.

Så tror jag. För mig och många andra som prövat medlet råder det dock inga tvivel om vad som gäller! :)

Mvh,
Kalle

____
250:-/473ml hos Sthlms Bilvård (Valhallav 156)

// Lazze
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Meguiars bekräftar regleln om någon, man får vad man betalar för.
Mvh
Asken
Meguiar 40 förkunnare
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ni får ursäkta mitt felaktiga påstående angående literpriset. Det kostar precis som Lazze skriver 250:- för 473 ml. Vilket ger ett literpris på strax under 500:-

Vet inte var jag fick det ifrån att flaskan innehöll 250 ml, men det är alltså FEL! Även om det kostat 1000:-/litern skulle jag ändå tycka att det var prisvärt :)

Mvh,
Kalle

____
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
186:- är det billigaste jag har köpt den för.
Je
88
Jens_83
kör Ådi!
ok, tack för svaren.
Får väl köpa den när jag är i huvudstan nån gång.
/Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.