|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
MrMarsupilami Tror det är svårt att regga bilar som har ändringar i briefen, kunde man regga vad som helst så skulle jag köpa en färdig bil med grupp A motor eller nått sånt. Haglund2306 Vill ha en bil som inte är söligare än den jag åker i dag, samt att den måste kunna pressa polarens Ferrari så han blir tvungen att byta :) våre kul o ha en 250-300.000 kr bil som kör ifrån hans 2.000.000 bil=) Håller med, turbo kan man ha om man jagar striptider och vill ha en 600 hk eller nått sånt. |
|
|
Rz: Då föreslår jag att du köper en vanlig M3E30 och trimmar. Som sagt innan så går det ju lika bra. Ska man ändra på bilen blir det ju bara dyrt om man utgår från en specialmodell (som sedan inte är mer speciell än vilken trimmad M3E30 som helst). Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Grusse :) låter bra det där med färgen, gäller det samma sak med den röda färgen? för om allt går som det ska så blir det 2 bilar, just nu har jag hittat en svart men jag gillar den röda bäst. Jag medelar om jag hämtar hem den. |
|
|
Rz; B6 3.5 är det ju inga problem med att regga... Jens |
|
|
Varför kan man inte ha lite pengar liggandes i någon låda???: Länk Vill-ha-jättemycket-faktor. /Wille |
|
Grusse |
"Rz" Vet inte riktigt om den fanns på vanliga M3 E30, men färgen heter Briliant röd ialla fall. Tror att dom flesta röda M3 e30 är Zinnoberröd eller Hennaröd? |
|
WilleW har snackat med killen som har den bilen, tyvärr så var den med om en liten krock i fronten typ 93-94, lagad på BMW verkstad i övrigt bra skick, det är en annan jag e sugen på =) |
|
|
Kan detta vara något? Länk |
|
|
criss hmm om den hade haft M3:ans kaross så hade det kanske varit ett alternativ men fortfarande för lite mos i bilen ;) |
|
|
Men HALLÅ.Den är byggd på M3:an. Om du vill ha mer mos får du nog leta efter annat märke. |
|
bmw.b3.nu |
Om du nödvändigt ska förstöra en sport evo kan du väll försöka köpa den här evo 3:an Länk Jag anser iallafall att det borde vara straffbart att trimma/byta färg eller nådot annat på en äkta M3 E30 SE Har du en M3 E30? Gå in och registrera dig på www.m3e30.se OO=00=OO |
| bmw.b3.nu: Det där var nog det mest pinsamma jag någonsin sett. Om man nu måste ha ränder väljer man ju att ha bilen vit tillsammans med m-motorsport färgerna. Men vad föreställer det här? En sol och en regnbåge? En sannerligen sorglig syn | |
|
Ja herregud! Tack nu har man mardrömmar i natt! Den bilen har varit uppe förut på forumet, men jag hade lyckats förtränga den.... Bäst är nog den tripipiga kompressortutan (undrar vilken melodi den spelar?)! :o))) Som flera har varit inne på tidigare, är en M3SE en raritet och skall behandlas därefter. Vill man trimma, bygga om, byta färg och styla en bil: snälla välj en annan modell! (det blir nog även billigare!) Min personliga uppfattning är att en M3SE körs i strikt originalskick eller fullt race-konverterad i tävlingssammanhang! Mvh |
|
|
här har vi en "färdig" evo för banbruk! Länk "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson |
|
|
Bmwlover hehe den bilen hade man gärna haft, men kolla speccen på bilen :( den blir svår i bilprovningen. annars är den helrätt, precis som en bil ska se ut om den har 300hk och är E30 M3. Göra om den vanliga M3:an till en supermaskin som rullar hela livet är inte billigt, skulle gissa på 100-150.000 (endast motor)innan man är färdig, Evo3 motorn kostar ca 50-75.000 (endast motor) så det är ungefär samma pengar med den stora skillnaden att Evo3 bilen är bättre, färre ägare, bättre vårdad, ovanligare och framför allt lättare. Priser mm jag skrivit är ej exakta och gäller lite trim inte söndertrimmat, vad jag har hört (ringt flera firmor, killar) så ska E30 M3:an inte ha mer är 265-285 hk för att vara superskön att köra i alla lägen, stad, bana, landsväg men vad vet jag egentligen om M3:an, ska givetvis ge mina synpunkter om jag tar hem den, nu ger jag bara andra hands information ;) |
|
|
Jag forstår inte varfor du vil ha en Sport Evo???? Det finnes vanlige M3 215hk 2,3 90 modeller som er brilliantrød. Man tukler inte med en Sport Evo. Det ble produsert kun 600 stk. Av disse gikk 100 til DTM. Det finnes kanskje bare 350 stk. igjen, resten er skrotad. Eller brukt opp. Vi har en kille i BMW klubben i Norge som har en 2,3 -90 brilliantrød, den er borrad og tunad opp til 269hk. Den går som f... Bilen har også Sport Evo spoiler foran og bak, ser helt presis lik ut som en Sport Evo. |
|
Lotus Samuel |
RZ: 100k kanske det kostar om du ska upp i 300hk. Men en sport evo har "bara" 238hk och för att uppnå det kostar det mindre än vad sportevon är dyrare. Ska du upp i 300hk med sportevon måste du byta ut allt och då kvittar det vilken motor man börjar på för det kommer kosta nästan lika mycket ändå. |
|
Mr Alpina Evo är lättare, bättre motorgrund, gjord för 18" framdäck, ovanlig. Lotus Samuel Ska inte upp i 300hk, som jag skrev ska jag max till 285 hk, det kostar mellan 50-75k (evo), ska man ha 285 i en vanlig M3 så kostar det minst en hundring kanske lite till, alla säger att man inte ska upp till 300 i den bilen, vid 265-270 så går den lite bättre (vanliga E30 M3) än nya M3:an i alla lägen (enligt Köhler racing) då duger det nästan, så om evon får 285 hk och är lättare så är man där vid målet :) |
|
|
Sport Evoen er inte så mycke lettere som std. M3, kanskje du kan fortelle meg hvor mye lettere en Sport Evo er i forhold til en standard M3 2,3 ???? Gjort for 18" - Ja men det er kun framskjermene som er bytt. Den er senket 10 mm mer i fronten, noe som du kan kompensere med å senke eller bygge ditt eget understell. Coilover eller lign. |
|
|
M3 SE är en mycket speciell bil och får absolut inte hamna i händerna på överentusiastiska ägare som stylar och trimmar sönder dem! Dessa bilar är ett stycke kulturarv och bör bevaras i strikt originalskick. Allt annat är helgerån. Ser inte anledningen att köpa en SE när Du önskar styla och trimma? En vanlig M3 torde då vara ett mycket billigare utgångsmaterial. Prisskllnaden är STOR mellan modellerna. En stylad SE kommer icke bli uppskattad på BMW-träffar... Bättre då att våldta en "vanlig" M3 (även fast det också är väldigt synd). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.