|
|
|
|---|---|
|
Jag försöker sälja min bmw 328 i sedan, årsmodell 1995, mil 15200, svart metallic, full utrustad, full service bok på bmw verkstad, en tidigare ägare, all dokumentation och kvitton finns. Ett och annat stenskott men annars i mkt gott skick. Vill byta till något nytt och ska därför sälja, så "bmw vänner" vad kan den vara värd? | |
| Vad är egentligen fullt utrustad? | |
|
Håller med ovanståeende talare....vad innebär det? Har den t ex GSMtelefon, PDC, CDväxlare, svart innetak....? /Simon |
|
| Sorry! jag gjorde det lätt för mig. Utrustning: el-speglar, el-hissar, acc, taklucka, sportstolar tyg, sportratt, fällbart baksäte, stora datorn. | |
|
Schiiinnet är ju tydligen viktigt för de flesta så man kan nog inte kalla den fullutrustad utan det. Men kanske mellan 85-100 beroende på skick, fälgar m.m. Testa att annonsera ut den på blocket, där är det bra respons. |
|
|
Bilen saknar ganska mycket popurlär utrustning t ex det sjukt viktiga SCHiin, stolsvärme, farthållare, CD, ASC+T. Skulle tro att det kommer att hamna på 75-85KSEK själv. /Simon |
|
| Jag får ca 60-65´:- för den i inbyte hos en aukt bmw handlare och ca 65-70´:- hos en icke bmw handlare, men då borde jag kunna sätta ut den för 70-80´:- privat. ELLER? | |
|
Sök på 328 här på bmwbörsen och kolla vad dom står i där, så får du en prisbild. Andra sidor är blocket.se och bilannonser.nu. Jämför. |
|
|
Jönsson: de borde vara fullt möjligt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Värt att veta är nog dock att det är lättare att få bra betalt för bilen om du annonserar ut den på annan plats än här. Det känns lite som om alla här sätter prislappen väldigt lågt och det kanske är så, men chansen ökar att hitta dem som inte är så insatta i den låga prisbilden som skapas här. Det är en hel del här som har värderat 328/325 till runt 50 tusen för årsmodeller runt 93-96 och jag har personlig erfarenhet av annons med detta pris då mina vänner satte ut min bil på annons med just det priset, straxt innan min svensexa. Om vi säger så här, jag kunde inte använda telefonen på 3 dagar och trots att annonsen togs bort samma dag så ringde det folk efter TVÅ månader och undrade om den var kvar. |
|
| Vilken handlare ger dig 65-70kkr i inbyte? Mig erbjöd dem 45-50 när jag skulle köpa spillans bil. (iof 325, men samma år/färg utr m.m. + skinn) | |
|
Jönsson, testa och annonsera på den nivå du anser lämplig och se vilken respons du får. /Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! en kollega sålde precis sin motsvarande 325i -95 för 95000 kr. den var grönmet men annars samma utrustning, sportstolar och allt. jag tyckte personligen han fick bra betalt, men den var minutiöst servad och i mkt fint skick. så 80' +/-10' beroende på skick, marknadsläge och tur borde vara rimligt. mvh Johan |
|
Tack för hjälpen, nu är den snart ute på annons. Så får vi se om jag får någon respons. Nästa bilköp blir givetvis en BMW, 328 E46 sedan eller touring ev en 528 E39. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.