|
|
|
|---|---|
| Ska köpa en m5:a e34. Funderar om jag ska köpa den nu eller till våren. Tror ni det är någon skillnad i marknadspriset på en m5:a nu till hösten/vintern eller till våren med tanke på säsongen? | |
| Är det någon som har problem med vinter förvaringen så kan det ju tänkas att han blir tvungen att släppa den lite billigare än vad marknadsvärdet är.Köper man den på våren så är ju förvarings problemet redan löst och bilen kan ju tänkas bli lite dyrare. | |
|
..eller så är bilen körd ytterligare en vinter! Mao finns chansen att rädda den från det genom att köpa bilen nu, värdet bör inte förändras med många tusen till våren? (upp/ner?) Köp en i originalskick, Sjudubbel! (o behåll den så) ___ BMW CS #5221 |
|
|
Jag tror att du har mycket att vinna genom att köpa bilen på senhösten. Leta upp den nu... (Det kommer att ta tid :) och vänta... Chansen att den säljes är relativt liten. M3&M5 o. andra motorstarka bilar är svårare att sälja när vintern är vid dörren. Jag köpte min i oktober och då tryckte jag hårt på att det kan vara "lite" svårt att sälja m5a på vintern. Det funkade... he-he Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
Gemini__ |
Tycker du skall hålla ögonen öppna efter ett rikigt fint exemplar(såklart), allra helst i originalskick som "Sani" säger. Och för att hitta ett riktigt fint ex. kan man behöva leta ett bra tag. Mitt tips är att hittar du en fin bil nu, köp! Om inte så kan det kanske vara läge att vänta till våren, kanhända att urvalet blir större då. Ngn större prisskillnad behöver du nog inte oroa dig för. Och att den har gått en säsong till i snöslask å salt behöver du inte oroa dig, för då du skall inhandla en som ej är vinterkörd ju =) Lycka till med ditt ev. bilköp! Mvh: Thomas |
|
Det tar tid att hitta helt rätt bil . Så kolla alla annonser du kommer över nu i höst och vinter jämnför osv . Så har du nog hittat en klockren M5 för rätt summa pengar till våren =) PS:Skicka gärna in en länk här på BMWPOWER så kan ju kunniga människor hjälpa dig med råd och så :DS M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.