AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
725

fråga angående inredning e34

Danigbg
tja har ett liten fråga te någon..passar stolar/baksäte från e32,en 740-90 till en e34,yttre mått på stolar o säte e dom samma..??? undrar även hur mycket jobb de e att sätta in elstolar i bilen??

tack på förhand
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Framsätena är de samma i E34 och E32, medan baksätet är 1 dm bredare i E32. Det går hur bra som helst att koppla elsäten i en E34 då alla el kablar redan är fördragna.

Är du snabb kan du byta framsätena på en timme. Jag rekommenderar att du tar ett E34 baksäte till en E34 annars har du mkt jobb framför dig..

vill du få E32 baksäte att passa i en E34 du får börja med att ta loss skinnet från dynorna och sedan försöka skära i vadden och sedan dra på skinnet igen... Har sett många som försökt men edast ett fåtal har lyckats få det att se snyggt ut. så mitt råd är att hoppa baksätet...

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Framstolarna är inte exakt samma men passar direkt. Jag kan iallafall se skillnad direkt på E32 och E34 stolarna. Baksätet är som sagt lite bökigt då det dels är bredare stoppning men jag har även för mig att bältesinfästningen är något annorlunda

Ström till elstolar är inte framdraget på alla bilar som tex min..

En fräsch skinninredning till E34 går utan större problem att få tag på för cirka 3-5 lappar. Skrotarna tar i regel mer så leta på privatmarknaden.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Danigbg
ok,tack så mycket grabbar!ja ska nog prova me både framstolarna o baksätet..desto roligare om man lyckas..har fått inredningen gratis så.. ni vet möjligtvis inte någon i/runt gbg som kan hjälpa te o dra elen te stolarna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.