|
|
|
|---|---|
|
Hur lossar man en Business RDS/CD med MID? Under volymratten sitter ett sexkantigt hål, när man vrider motsols (fjäderbelastad) hörs/känns en låsmekanism och man kan möjligtvis (med milt våld) glänta ett par mm på vänstersidan. Men sen då? Jag vill inte ta i och knäcka något, eller göra märken i panelen. Nån som har erfarenhet på samma utrustning? FP | |
|
Bytte min Bavaria cd rds förra veckan, den har två hål på sidorna bakom varsina luckor... I dessa hål såg man två skruvar skymta, det passade med insexnyckel, så det var det jag provade med. När jag skruvade ut (motsols) dem så kom stereon sakta men säkert ut ur hållaren, när tillräckligt mycket var ute så jag kunde greppa den så drog jag helt sonika bara ut stereon. Den satt inte alls med någon låsmekanism eller så, och nu när jag tittar på den så ser jag inget speciellt, det är två "brickor" som är gängade i skruvarna... Så, prova att skruva ett par 10 varv till och se om stereon kommer ut? Mvh Marcus |
|
|
Troligtvis inte samma utförande på min, inga sidoluckor osv. Har sett momentet med låsskruv under volymratten många gånger här på forumet, men inte testat själv. Trodde det var enkelt. Någon som känner igen problemet? FP |
|
|
Ingen som vet eller har testat??? FP |
|
|
Men kan du inte dra hela panelen rakt ut när du vridit ett halvt varv eller så? På min stereo sitter hålet strax till höger om volymratten, så det är ju inte precis samma som på den, men där är det så att när jag tryckt undan en fjädrande låsgrej i hålet så är det bara att dra alltihop rakt ut. Det finns ju inte så mycket att få bra tag i, men jag undrar om det inte är så på din också. /Micke 523i -96 |
|
|
kolla under phase 3, step 3 på nedanstående länk: Länk /Micke 523i -96 |
|
|
Tackar för alla tips. Jag hade redan sett de eminenta bilderna på bmwtips.com och det är exakt samma panel (MID) som i min bil. Men fanskapet lossnar bara lite i vänsterkanten. Jag får försöka igen. FP |
|
|
Feedback: Stereon ute, lågnivå mm fixat FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.