|
|
|
|---|---|
Nicke |
Tjena! Går o funderar på en 325 C 92-94.Har kollat runt lite på de vanligaste ställerna här på nätet o tidningsannonser,och sett att de flesta ligger runt 80 000-110 000! De flesta iofs med mkt utr.,o nästan alla imp. med 12-15 000 på mätaren.Är jag en idiot att köpa en sådan bil? Jag är som sagt sugen men klart skeptisk av vad man hört om imp.bilar.Några viktiga/grundl.saker att tänka/titta på? Är ingen hejare själv på bilar så ett M-test blir nog aktuellt.Är ett sådant test helt "pålitligt"? Såg nedan någonstans att de inte reflekterar över krockade bilar. Vad är extra utr. egentligen värd? Typ AC,ev. vita blinker (ny/beg pris),kanske ett par halvskapliga 16-17" fälgar,larm? Inte krims krams som kjolar/vingar/sportavgass. Oxå sett att priserna på bilfirmorna inte är så där jättemkt mer.Men är det egentligen pålitligare att köpa därifrån? Får/behöver man M-testa en bil från en firma? Någon som känner till någon seriös(om det finns...)firma i Sthlm/V-ås-trakten som kan tänkas ha sådana bilar? BMW group i solna är väl kanske inte rätt ställe kan jag tänka....=) Nicke Nicke |
|
Nicke Det bästa du kan göra är att kolla runt på flera bilar. Jämför, provkör mm. Det viktigaste tycker jag är att bilen inte är krockad och att den är fullservad. Detta kan serviceboken intyga. Därför tycker jag du skall skita i alla bilar som saknar servicebok därför dessa kan ha gått hur långt som helst utan adekvat skötsel och vård. Import eller ej spelar ingen roll, det finns många fina importerade bilar som inte nötat svenska tjälskadade renstigar. Sist men inte minst, hittar du en bil som verkar OK, ta en sväng till M-test, de hittar de mesta. Lycka till |
|
|
...en sista sak: Du är ingen idiot som kollar efter en 325:a, tvärtom! Snarare god smak. Extrautrustning som AC kan höja värdet en del på nyare bilar. Se till att denna funkar, annars blir det dyrt. Och nej, 16-17'' hjul höjer inte andrahandsvärdet nämnvärt (även om vissa tror det). |
|
Nicke |
Ok.Tack för tipsen Stoffe! Nicke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.