|
|
|
|---|---|
|
har en 318 i e36 92.mod som fusker når motoren kommer over 5000rpm... har vært på bmw-verksted men de kunne ikke finne noen feil.. feilen kom gradvis, først kunne jeg kjøre den helt til 6200, så 6000, så bare mindre og mindre.. kan det være bensintrykksregulatoren som ikke regulerer bensintrykket? noen som har hadd et lignende problem? mvh Ivan | |
|
Om fusker betyder typ att den inte orkar varva mer än 5000rpm så har jag haft samma problem på min.. Det var ena spridaren som höll på att ge upp och bilen fick för lite bensin.. Jag bytte även i samma veva kamaxel, vippor och tryckplattor så nu varvar den till varvstoppet :) /Jimmy Länk |
|
|
hva blir spridare på norsk? injectiondyse? hvis jeg kjører den over 5000rpm, så må jeg la den gå på tomgang i 4-5 sekunder før jeg kan trø på igjen... hvordan finner jeg ut hvilken spridare som e gåen ? |
|
|
M40 brukar också betee sig så där när kammen börjar gå ner sig rejält.... Tickar bilen.... ehh förresten klart den gör det är ju en m40 :) Nä men tickar den eller klonkar den? Klonkar=mer knackande ljud |
|
|
Jimmy: Så nästa år får man passa sig för dig på gävle träffen alltså =) Vad fick du ge för spridarna? |
|
soderstrom |
har en 318i -91 ...vad ska varvstoppet ligga på igentligen....min blöddrar igen om man så säger vid cirka 5600 rpm.......om det är kallt ute......och ibland när det är varmt kan den börja "blöddra" vid 4500 rpm........kan det vara spridaren som är dålig då eller? |
| det er mye ventiltikking.. men ikke klonkende lyd.. men har sedd på kammen, den viser ingen tegn til slitasje... trur bensintrykksregulatoren er gåen... den skyter mye under 3000 rpm.... :/ | |
|
Min kam och vippor var kraftigt nerslitna så det kan ha varit dom som gjorde att den ej orkade varva ordentligt.. Pris för byte blev ca 3000 kr (om man gör jobbet själv).. Efter bytet tickar bilen mycket mindre men helt tyst är den inte (beror nog på att jag ej bytte lyftarna).. Ena spridaren var helt död så bilen gick bara på 3 cyl.. Så jag bytte alla till 185cc/min spridare (lite större än orginal).. Enda problemet nu är att spridarna ej håller tätt så bilen blir lite trögstartad... Jag har förhoppningar om att ligga i toppstriden i klass 1 på Gävleträffen nästa år :) /Jimmy Länk |
|
| har m40 motoren rykte på seg til å være en motor som ticker og bråker mye? min har mye mer støy enn en annen "vanlig" bil... | |
|
Länk "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.