|
|
|
|---|---|
|
Jag har brännt en CD-RW skiva med några låtar på men när jag sätter den i bilen så låter det inget. Tiden går på stereon men inget ljud kommer. Jag har gjort om MP3 till Wave och sen brännt in det med Direct CD. Bara dratt det i Utforskaren till CD-brännaren. | |
|
En del spelare stöder inte CD-RW. Hade liknade problem med min CD-freestyle :) Den tog emot CD-r men inte CD-RW. Är dock inget proffs inom området kan ha fel. MVH Jimmy |
|
|
BMW orginal stereo kan endast spela upp AIFF ljudformat (som på vanliga musik CDs). Endast vissa nyare CD-växlare kan spela upp CDs med mp3 spår. /RS2 |
|
|
jimmynilsson81 har tyvärr rätt, man måste kolla så ens biltereo klarar av att spela upp cd-rw, det kan istta en liten dekal som det står cd-rw på bilstereon om den ska klara det, men annars står det med säkerhet i instruktionsboken. Kan också tipsa om att oftast står det något som "...klarar cd och cd-r..." vilket i så fall betyder att det INTE klarar cd-rw. |
|
|
jimmynilsson81 har helt rätt spelaren stöder inte CD-RW! CD-RW har ju fördelen att du kan formatera dom och spela in ny musik eller liknade... men å andra sidan är CD-R så billiga att du du inte behöver kunna formatera dom /JSR |
|
|
Sorry, AIFF och WAV är de olika okomprimerade digitala ljud formaten på Mac respektive PC. Vad jag skulle säga är att kolla så att CDn har blivit fomaterad som en Audio CD (CD-DA) och inget annat. /RS2 |
|
| Mitt 2 sekunderstis är att använda Mediaspelaren när du bränner CD:n. Den ser till att det blir rätt för mig iallalfall. | |
|
Spelaren är en Sony Xplod nånting. Det strå CD-R/CD-RW på den. Så den borde ju klara det. RS2: Hur kollar jag om den är en CD-DA. Vilket program kan jag göra det i annars? |
|
|
Niklas_h: Kolla att när du sätter cdn i datorn så skall du kunna spela den i en mediaspelare/cd-spelare. Du skall se innehållet på skivan som ljudspår, inte som "filer" (blabla.wav). Lycka till // Joakim ---- I Galleriet: Länk |
|
|
Om CoolBlueM3Coupé´s tips inte funkar: Bränn med Nero eller Easy Cd-creator. Den CD-spelaren klarar CDRW, hade en sådan innan, funkade alltid fint. Problemet är att Windows inbyggda brännar-program är SKIT! Skivorna funkar bra på datorer, men inte andra enheter. Min DVD-spelare ballade ur totalt efter att jag försökt få den att läsa en SVCD bränd med "utforskaren". Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Man bör även tänka på att en RW-skiva har sämre reflektion än en vanlig skiva. Det är en anledning till att en del CD-spelare inte klarar läsa RW-skivor oavsett vilket format de är brända i! Sedan skiljer det sig en del avseende reflektionen mellan olika fabrikat på CD-skivor. Ibland kan det räcka med att använda en annan tillverkares CD-skivor. Även bränningshastighet kan påverka läsbarheten (högre hastighet ger sämre kvalitet). Mvh |
|
|
Problemet är att ingen cd spelare förutom datorer klarar att läsa skivor brända med direct cd pga direct cd drag-n-drop i utforskaren använder sig av en annan teknik som heter packet writing. Bränn med Nero eller Easy cd creator inifrån programmen och glöm inte stänga sessionen så kommer det att fungera. Tänk på att du kan inte bränna flera sessioner på en cd-r/rw skiva för det har bara datorer stöd för. Ha det Nicke |
|
|
Precis alla de senaste inläggen! Niklas_h: Du måste använda dig av program som Nero eller liknande för att kunna bränna Mp3 så att Sonyn "hittar" låtarna. Min Sony hittar även rotkatalogslåtarna men min DVD gör det inte så lägg alla låtarna i kataloger som du "namnger", t.ex. Klassiskt etc. Kolla in på kazaa.com för att hitta Nero och liknande program! |
|
|
Tack för tipsen allihop! Nu ska jag försöka med lite andra metoder än jag gjort tidigare. Funkar det inte då får jag gå och gnälla lite hos bilradiohandlaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.