AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
830

325i styrbox i en 325e motor, Går det?

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Har en Bmw 325e från -87.

Det är en så kallad "Super ETA" med 2,7liters motor, som har
130 hk orginal. Den har en utbytt topp till 2,5 liter och kamaxel ifrån 2,5 liters motorn, vilket gör att den bör ha närmare 170 hk.

För att få mer krut i maskineriet så har jag hört att man kan byta ut styrboxen till en som suttit i 325i.

Funkar detta? Är det risk att man förstör något?

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Länk
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Jag är också nyfiken på detta!

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Oj.

Har du museum hemma.
Det var ju en nätt liten sammling du har i alla fall.

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Länk
ja hur blir det ? kan man ta en styrbox från en 325I o stoppa i en E ? om "e" bilen är helt orginal,skulle det göra ngn direkt skillnad om jag stoppar i en box från en I då ?

mvh
Har ni bytt spridare och lmm så ska det väl inte vara några problem.

När du/ni säger att ni bytt till 325i toppen så hoppas/antar jag att ni bytt insuget också. Och därmed också spridarna.

Utan att byta insug har ni inte 170hk nu.

Har iaf för mig att spridarna är olika. Om du skulle stoppa i en 325i box så skulle en orginal ETA få konstiga mängder bränsle och du skulle kunna varva 6000+rpm. Och det är inte etorna byggda för.
okej..alltså jag ahr inte gjort ngn ting alls med min 325e,har en polare som har en 325i styrbox,tänkte därför att mabn kan testa får o kanske se om de blir någe bättre drag i bilen...verkar dock nite vara ngn ide =)(==/
okej..alltså jag ahr inte gjort ngn ting alls med min 325e,har en polare som har en 325i styrbox,tänkte därför att mabn kan testa får o kanske se om de blir någe bättre drag i bilen...verkar dock nite vara ngn ide =)(==/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.