|
|
|
|---|---|
|
Vid installation av ny bilstereo (Kenwood 6090R) meddelade ljudkillen att det behövdes "nån slags kontakt" ersättande den ljudprocessorbox som tidigare suttit som del av BMW originalljudsystemet. Denna box saknas, kvar finns två kablar, en som kommer från stereon där framme och en som går till högtalarna. Vid min lokala BMW-återförsäljare visste dom inget om denna adapter, men att den finns är ett faktum, då ljudinstallatörens nån kollega hade använt en sådan. Kontakterna på de två kablarna har 12 respektive 10? kablar och är båda honor. Frågan är, vad heter denna kontakt/adapter? Var kan den köpas? Behöver gärna svar till imorgon (ska in till Sthlm då), så om nån vet... /Tretov Vänster hand är där tummen sitter till höger. | |
| Ta en tur til Backe på ekerö Länk så får du hjälp med en special adapter hoppas jag... | |
| Om du har HiFi-systemet i din bil finns en adapter som gör att du kan använda en "vanlig" bilstereo ihop med den originalmonterade förstärkaren. Bl.a Dietz tillverkar en sådan och den kostar ca 1200:-. Du kan få köpa min om du vill. Maila mig i så fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.