AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
607

Vilket billarm?

Hej vilket billarm skall jag välja till min 525 Touring från -93. har blivit rekomenderad car gard 850s för 5500:- installerat och klart

Åsikter, kommentarer och egna erfarenheter mottages tacksamt.

We
192
Wengen
528iA-98
Jag har satt in ett Car Gard T70C + GSM-modul i min bil.
Skulle tro att det är en av de bästa larmen på marknaden just nu.
Larmet kostar ca: 2500:-, GSM-modulen är lite onödigt dyr tyckte jag kostade ca 3500:- men är man prylgalen så är man;-)
Sedan så kan man bygga ut larmet med GPS-positionering och mycket annat smått och gott.
Mer finns att läsa här:
Länk

/Wengen
Lo
86
Lowrider
328i -96
Själv lät jag montera in ett Car gard 850s, fick betala 4400kr monterat och klart fick det billigare pga att jag tog en if försäkring. mkt bra larm har haft Car gard i alla mina bilar, larmet Wengen rekommenderar har en massa utbyggnadsmöjligheter men vem vill köpa en gps positionering??? om nån snor min bil vill inte jag lägga ut pengar för att underlätta för vårat rättsväsende, den modulen borde vara sanktionerad av försäkringsbolagen i sånt fall.

mvh
Nicke
my car Länk
We
192
Wengen
528iA-98
Lowrider. Man sätter väl inte in en GPS i bilen för att underlätta för rättsväsendet????
Jag sätter in det för min egen och "bilens" skull;-)

/Wengen
jimcar-9

Blir nog ett CG850 för dig om du vill va vän me försäkringsbolaget. För bilar äldre än -97 gäller larm med imobilizer något som T70 saknar.
jimcar-9: DEFA är ett annat alternativ, ja betalade 4000-4500kr monterat & klart.
hade CG950s i min fd. 520 e34, det larmet var också bra. "försökte" att starta hon när jag hade igång larmet (mest för att prova) men inte ens startmotorn gick då!

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson

FKA Bmwlover
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.