|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Fyyy! __ ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) | |
| Får och får, vem ska hindra en? Om det sen är det bästa sättet att tvätta sin bil är en annan fråga. | |
| Med ett ordentligt lackskydd kan man nog våga sig på det några gånger. Är det bara "rätt borstar" och förtvätten är okej så. Jag gör det dock inte hela året om... | |
|
ps: Att jag skrev "får" var med glimten i ögat, givetvis får var och en göra det den tycker är bäst. Jag tillhör den lilla skara som anser att borsttvättar är ett otyg. Det är en sak att tvätta en gammal sliten Volvo 240 i maskin, men en M Coupé? :O Jag skulle inte drömma om att ens köra vår 520 i borsttvätt (och inte i någon annan maskintvätt heller för den delen). __ ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
| Jo, jag förstod att du menade det på ett skämsamt sätt. Vad jag syftade på ärr att det finns folk som inte bryr sig om lack och liknande utan bara har bilen som ett transportmedel, skrytobjekt eller liknande och sen egentligen inte har en aning om skötsel. Jag skulle personligen aldrig köra en M-coupé i an maskintvätt men det är jag. Vad/hur andra gör är deras ensak. Ungefär som alla sönderkörda gamla vrak av lyxbilar som misskötts av oförstående ägare. Men, som sagt, jag tycker också att det är lite 'hädiskt' att göra så. | |
|
Håller med, fyyyy! Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
Dufvis |
Fram för borstlösa maskintvättar.... |
|
Handtvätt är det som gäller. varför har vi inte fler handtvättar av typen CarWash men om kostar inom förnuftighetens gräns? Där jag bodde i I London kunde man få bilen tvättat för hand medans man drack kaffe och läste tidningen . Bilen blev högtryckspolad, schamponerad och vaxad för hand, även interiören dammsögs och panelen polerades. Och detta kostade 13 pund = 180SEK. Varför kostar handtvätt i Stockholm runt 450 spänn kan man då undra? Om man tar 180 spänn i världens dyrastre stad så borde prisläge i Sverige ligga på 70-80 procent av det inte mer.... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Borstlösa tvättar fungerar sålänge bilen inte är för skitig. Det finn ju "nya" tvättar med borstar som känns som en blandning av sämsskinn/gummisnoddar. Det sägs att dessa repar mindre än "spaghettiborstarna". |
|
NOLL7NOLL |
Z3c 4 ever!: 40 spänn för en handtvätt :) stackar låglönearbetare. Jag betalar 250 för handtvätt 1 g i månaden. Det tycker jag är vettigt. Mitt inne i stan |
|
144kr blir 80% av 180. ///Jesper |
|
D-diddy |
han jag köpte min cab av tvättade den frekvent i tvättunnel, men så måste jag lämna in bilen på repsanering också. handtvätt i Örebro kostar en hundring ca. klart prisvärt tycker jag. ska jag göra det själv på OKs GDS hall kostar det 70 pistoler samt att jag blir skitig själv. I sommar har jag dock åkt runt bland vänner som är villaägare och snikt in mig på deras trädgårdsslang. (Gratis är godast) David |
|
Ja! 100 :- det är vad det ska kosta! Varför har vi inte Örebropriser i Stockholm? Är det lönnsamt i Örebro måste det vara lika lönsamt i Stockholm, tycker man. Kommer ihåg när jag som liten tvättade bilar åt grannen för att få godispengar..en femma var taxan då :-) NOLL7NOLL: vilken tvätt tar 250? Jag använde bilen i tjänst en gång och då tyckte jag att arbetsgivaren kan få stå för tvätten. Använde då den som ligger i Sergelparkerignen. Där tar dem 450 om jag minns rätt... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever: NK garaget har de senaste åren legat < 250kr för en utvändig tvätt, dock ej öppet på vintern. Galleriangaraget tog för 2 år sedan 180kr och då slapp man dessutom köra in genom grindarna, så det blev billigare att betala biltvätten än en dags parkering i garaget, dock några dagars beställningstid då. Statoil vid Roslagstull (Birger Jarlsgatan) tog förra året 690kr för tvätt och vaxning av bilen, den såg riktigt bra ut efter den behandlingen. /Caspar |
|
|
Z3c: Jag tvättar grannarnas bilar lite då och då för 150, då håller jag på i 2 timmar och tvättar allt på karossen inkl. karosskarvar, lister osv. :) Fick häromdagen reda på att min familj kallas för "biltvättarfamiljen" :) __ ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
NOLL7NOLL |
J.dredd: rätt! Jag tänkte lite fel. Z3c 4 ever: Kom på att jag inte får kvitto heller, det kan ju spela in när det gäller prisskillnaden. Så du har nog rätt när det gäller pris på "vit" tvätt. |
|
Mattias, tar du 150 inkl vax, eller bara för spolning/shamponering? Kan du tänka dig utöka verkasamheten bortom grannar? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
150 stålars för 2h jobb??? Du är välkommen att gnida på min också för 150.. |
|
|
Problemet med handtvätt till en vettig kostnad ligger i lokalen och inte personal. Att bygga olja avskiljare är inte billigt och svårt att få finnansierad. Men lönsamhet är nog inte så svårt att greja. Säg 150kr/st tre bilar i timmen för tvätt o damsugning= 450:- Klart att det går att få lönsamt men frågan är om nån vågar lita på kund underlaget? |
|
|
150:- det var billigt. Ring mig.. Jag kan ge dig jobb en gång i veckan om intresse finns. |
|
|
Tomas: 150 kr tar jag för en rejäl avspolning av karossen samt alla skrymslen där jag kommer åt, samt rejäl schamponering inkl. torkning med sämskskinn. Det hela började med att en av grannarna frågade om jag kunde tvätta hennes bil, och sedan spred sig ryktet. Fick faktiskt in en rejäl slant för alla bilar jag tvättade förra året, tror det rörde sig om närmare 2000 kr. :D I år har det dock bara blivit ett fåtal tvättar, mest för att jag inte har lika mycket ledig tid som förr... Men en Z3:a borde man nog kunna ta sig tid till, framförallt dina insteg skulle behöva en tvätt har jag sett ;) __ ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.