|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| Marcus: Nja, att 325 insuget är större råder det inget tvivel om, men jag har inte läst någonstans att det fungerar bra. | |
| Tony-Avesta: För att inte tala om att din dubbel-i garanterat klämmer åt en 525:a... dubbel-i är ju rätt snabb även som standard... och otroligt kul bil! Saknar min dubbel-i även om den var i dåligt skick och jag sålde den bara någon månad innan motorn la av... attans vad kul den var att skojja med saab turbo och volvo med... | |
|
Flykåpa: från forumet t.ex. "Jag har satt på ett sådant insug på en 328, behöver modifieras en aning med att borra lite nya hål. Hästar vet jag ej menn kan gissa på minst 20hk extra. Bilen varvar ut mycket fortare och drar mer på högre varv, det finns ett på Bil & Motorteknik i Huddinge tel:08/711 06 87. Har du frågor kan du ringa mig på tel:070 642 42 82" 328_huggarn: Här har du en som trimmat sin 328 lite "Jag har en 328:a E36. Jag har bytt till 325 insug,M3 extractor,M3 katalysator,M3avgas hela vägen,chip och öppet filter. Har varit och bromsat bilen hos TS Motor men dock inte mappat. Jag hade 222,2 i motoreffekt och 250Nm i vridmoment. Och jag har kapat 0-100 tiden med ca 1sek. Har dock inget tidkort på den." iofs lite mer än bara insug men men.. |
|
| Tony-Avestas sierra är inte helt original direkt :) | |
|
S 328 R:"Jag hade en 328 innan och jag prtadae med Köhler racing... och sa att det gjorde ingn skillnad med 325 insug... dom hade ävet kollat detta i bänk... och det gör ingen skillnad" Det går säkert att få det bra, men helst i kombination med andra hård och mjukvaror. |
|
| Där ser man.. du har ju en 328 så konstigt vore om du inte skulle ha bättre koll än mig | |
| Där ser man.. du har ju en 328 så konstigt vore om du inte skulle ha bättre koll än mig | |
Perkka |
Ha, här svänger tråden fram och tillbaka... /Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Nej, jag har ingen örnkoll på det ändå, utan det är bara en reflektion jag har gjort här...jag är rätt skeptisk av mig och köper inte vad som helst bara. Det går säkert att få det bra med ett 325-insug, men då krävs det i kombination med en mappning, kanske ett extraktorrör och helst andra kammar. Bara insuget ger nog ingenting. |
|
Tony-Avesta |
Jo allt i min Sierra är original. Karossen är original och orörd.... Motorn är original och orörd, likaså växellådan. Fast det kanske blir lite märkligt när man sätter samman det hela :-) då grejorna kommer från tre olika bilmärken.... :-) Jäklars, glömde ju att styrprogrammet är allt annat än original, sorry..... ;-) MVH Tony Prestandamätning med Vericom utföres. Även effektmätning. Info på. vericom_vc3000daq@hotmail.com |
Axel |
Det gör nytta med 325ans insug men man måste mappa om först innan man får ut någon effekt ökning. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
Perkka |
Tänkte låna tråden till en fråga bara... En kompis har inhandlat en 325 E36, vet ej vilken årsm. dock... Enligt honom är det ca 240hk i Bimmern.. Vad krävs för att få ut närmare 50hk i sugmotor, och är det värt det med tanke på kostnaderna att trimma sugmotor? Kan tänka mig chip, filter, sportavg., vassare kammar, planad och portad (?) topp... Men räcker det? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka: en m50 med 240hk Länk |
|
320-325 |
den där 328an som hade bromsat till 222,2 hk och 250nm är inte det lite konstigt med bara 250nm en 24vent m50 2,5 har väl 240nm ORGINAL och nu pratar vi 2,8liter hmmm den borde väl ligga närmar 300nm strecket typ 270/280nm ja ja det är bara en tanke.. |
320-325 |
iallafall 260nm |
| 328 har väll 280nm org? | |
| 245Nm på 325, 280Nm på 328, 300Nm på 330. | |
Perkka |
Marcus: Tack för länken, men det där var en 3liters maskin... Tror att kompisens 325 fortfarande har en 2.5liters... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Ja men det är ju samma motor som sitter i en 325 i grunden, m50 alltså... skulle bara visa att det krävs en del för att komma upp i 240 hk | |
|
Alpina 2,8 liter, Baserad på M50 B6 2,8 E36 (92-93) 177kw/240hp/5900 293nm/4700 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.