|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
Perkka |
svinto: Org. mot org. blir det nog ganska jämt iaf.... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
328_huggarn |
Perkka: vad tror om ett race mellan en 328 och din saab då? har du nå trimm? |
320-325 |
hehe men en 328 då är det väl inte jämnt längre då borde 328 rasta en 175hk saab eller hur men min 320 m m20b25 motor borde bli jämnare match mot saaben .. men som sagt det är väl för långt att åka för ett ända rejs .. föresten var bor du perkka: |
Perkka |
320-325: Som det står i min pres. så bor jag i Övik... 328_huggarn: Jag får det väldigt svårt mot en 328 E36, iaf som bilen är nu.. Den är helt org. förutom att jag pyst den lite.. Om jag behåller bilen till våren så blir det större turbo, 3" hela vägen, sportluftfilter mm.. Då kan den nog röra på sig duktigt.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Perkka |
Svinto: En kompis har haft en 323 E30 på 139hk, och den skulle inte ha en suck mot min... Konstigt vore annat, eftersom jag har 175hk org... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
328_huggarn |
min är också helt org, överväger om det är värt att slänga på ett chip. avgas. och ett fint litet filter till sommaren, men ja vet inte ja.. någon som har testat det med en E36 328 ? |
Perkka |
328_huggarn: Med lite tur och ej så mkt hjulspinn så kan jag kanske hänga på 0-100 km/h.. Men sen blir det väldigt tufft för min del tyvärr... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
328_huggarn |
Perkka: skulle vara jävligt kul att testa... vart bor du? ja befinner mej i Hälsingland, Färila (säger er säker inte nå men men) |
|
328_huggarn: Har samma trim på min bil, dvs chip + filter + avgas Man märker väll lite skillnad, men är du bara ute efter mer effekt är det inte värt pengarna, däremot får du ett trevligare ljud självklart... Släng på insuget från en 325, eftersom insuget på 328an är underdimensionerad (har samma som 320) Det märket du nog mer av än chip + filter + avgas |
|
Perkka |
Huggarn: Bor i Foppaland :) Men som sagt, du kickar mig tyvärr... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
328_huggarn |
Marcus: aha.. har du bänkat din bil ? det där med insuget lätt trevligt, ökar efekten nå? Perkka: Okej.. friend of your´s ?? =)) vad var det för areo du hade ? |
svintoleffe |
På 323 jag hade, var det portad topp av mig, med orginal avgassystem, elfläkt, plus fininställd tändning, så var det sportluftfilter på den ochså. När jag åkte sakta, på ettan och stämlplade pellen i matten då vred den loss mina 195,65,15 däck utan problem. SÅ problem att hänga av en och annan saab var det då inte. MVH Leffe |
Dahlberg |
Marcus: Anledningen till att M52:ans (328) insug har mindre diamenter och flödar mindre än M50:ans (325) är inte att den är underdimensionerad. De har gjort detta för att få högre gashastighet i insuget vid lägre varvtal. Detta ger en annan karaktär på motorn. Man får högre vridmoment på lägre varvtal. För visst tappade du vrid på lägre varvtal men fick bättre på högre när du bytte insug? Mvh |
|
Här har vi en kille med koll...Dahlberg. Allt är inte bra för att det är stort. Grejorna måste fungera tillsammams också och med en högre gashastighet får man en bättre swirl i cylindern. Jag har inte hört någon som bytt insug på 328an som fått det att lira. |
|
Perkka |
Svinto: Tror fortfarande den hade fått det svettigt mot min... Huggarn: Haha ne det är han inte :) Jag har en 900 T16 Aero... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
svintoleffe |
323 min agår tyvär inte längre på grund av en tragisk olycka som hände, men jag ställer mer än gärna upp med 325 om du vågar , hehehe. Har man varit i farten igen hmmmmmmmm MVH Leffe |
328_huggarn |
Perkka: hehe... okej, hade varit cool OM =)) |
Perkka |
Svinto: Klart jag vågar hehe, vi får väl ta det till sommaren om jag har den kvar då :) Huggarn: Ojaa :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
328_huggarn: Har inte bänkat bilen Flykåpa: Har själv en 325 så har ju ingen egen erfarenhet av 325 insug på 328... Men av alla trådar man läst här om 325 insug på 328 så verkar det funka bra iaf |
|
Tony-Avesta |
Om jag säger att min polares Nissan King Cab 4x4 -92:a är snabbare än en 525:a, vad säger ni då?? Förresten, min gamla Sierra 2,9i GL -89:a kan nog ta en och annan 525:a med, och kanske en och annan M3 med. Att det i allt övrigt är en ren skitbil jämfört med BMW är som det är bara... :-) MVH Tony Prestandamätning med Vericom utföres. Även effektmätning. Info på. vericom_vc3000daq@hotmail.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.