|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
Perkka |
Patand: Jag har 175hk i motorn.... Rastade förresten en 320 E36 rejält igår :) Uppför, nerför, på rakan och i kurvorna... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
PerKKa>> Du har väl en 900 Aero av årsmodell -84-93 va? Det är ju bara de som har 175Hk på 16V motorn som kom -84. M.V.H. |
|
Perkka |
Japp det stämmer... En 88-a.. Förresten så körde jag ifrån en 525 E34 24v 0-130km/h i helgen.. Kanske inte exakt 130 blås, eftersom då slog BMW-n av på farten iom att vi närmade oss en rondell... Kan tillägga att det spann för mig nästan hela 1-an och lite på 2-an, fick dock till en hyfsad start.. Vann ungefär med 1-1/2 billängd... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Perkka |
525-an har chip + filter dessutom... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
måste ju säga att min gamla T8 (saab 900) -83 var ruskigt stark för sina 150 pållar, hängde av en 900turbo av den nyare modellen utan problem... ...kan iofs vart nån som skruvat lite på apc, det vet man ju aldrig (apc=automaticperformancecontrol=styrchip på saabspråk : )) Däremot gillade den inte kurvor för fem öre, men då hade jag ju regumerade sulor oxå och de var inge vidare på den tiden... /Niklas |
|
Perkka |
ElNiko: Det förvånar mig inte att du skulle kört ifrån en nyare Saab 900 Turbo.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
320-325 |
Perkka: jag skulle vilja dra mot din saab nån gång det hade varit intressant |
Perkka |
320-325: Ja det skulle vara skoj :) Men eftersom din 320/325 går bättre än en vanlig 325 E30 pg a utväxlingen (?), så borde jag få pillra lite under huven så det jämnar ut sig, hehe... Nu har jag iaf bytt till en original sopparegulator.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Bmw helt klart.. har du möjlighet att kunna prova och känna skilnaden så gör det.. tror mer på bmw Lycka till Bimmer |
|
|
Äh ska man gämföra Saabs värsting kan man väll göra det mot M3:an och då får Saaben spö ! M3 CLS Rulez! Yon@§ |
|
squimp |
saabs värsting? menar du jas gripen dom tillverkas ju av saab =P |
Perkka |
Yon@s: Du jämför alltså en M3 (kaross, E30 lr E36??) mot en 900 Aero som kom -84? Förresten, M3 CSL har ju inte ens manuell vxllåda :) Iaf så la jag ut 300spänn på min bil och vipps var man nere mot 7 blankt 0-100 km/h.. & om jag ökar laddtrycket lite till så kapar jag självklart den tiden.. Man har ju även en tryckvakt som säger till om jag laddar på för mkt... Tänk om en sugmotor kunde vara så lättrimmad.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Det finns BMw bilar som kommer med Turbo från Alpina :) Varför ska man ha manuel låda då man kan växla som proffsen gör i F1 ? Gämför din Saab mot en M3:a e30 så tror jag att den åker ifrån dig.. Och då är båda 4 cyl. Squimp: Ställ upp Saabs gripen mot M3 CLS så gör den knappast 0-100 snabbare än 4,9 sek.. CLS:en spöade Porche GT3:an ! Yon@§ |
|
320-325 |
hmm saab är tämligen lätt trimmade MEN pallar dom för högre effekt svar NEJ .. motorn KANSKE pallar det men hur är det med resten .. jag skriver bara det jag har hört men men jag vill inte bråka med nån ... (perkka) om du pillar lite under huven så åker du nog kanske ifrån mej ganska lätt beroende på hur mkt du pillar men om du har 175hk nu och jag har nog runt 170hk så borde det vara jämnt men din kanske väger mer...? än E30 |
Perkka |
Min väger runt 1400kg... Jonas: M3 E30 har en trimmad 2.3 liters fyra på minst 195hk.. M3 Sportevo har en 2.5liters fyra på 238hk, så bara där haltar jämförelsen betänktligt.. Men från 87-89 gjorde M3-an 0-100 på 6.9 enligt modellguiden, och som sagt jag har varit ner mot 7 sek med pys... Tänk er då om jag skulle fixa proggressiv soppareg. fetare intercooler, 3" hela vägen samt ett sportluftfilter... & detta kommer inte att kosta skjortan av mig... & kom inte och säg att Saab inte kan svänga, för det kan verkligen min iaf... Men visst kör en M3 E30 ifrån min Saab, inget snack om saken.. Det är ju en utpräglad banbil... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
svintoleffe |
Perkka. Jag tycker att du är lite snett ute nu jämföra en turbo bil mot en mot en vanlig 325. Kör mot en b7 istället då, då är det turbo mot turbo. Sen är det inga problem att åka ifrån saabar med tuyrbo heller så. Med gamla 323 så gjorde jag det ett par gånger. Med 325 har jag inte gasat så himla mycket än. MVH Leffe |
320-325 |
han kan köra mot mej nu innan han har pillat under huven allt för mkt.. tror nog han har lite mer vrid men perkka s saab väger nog lite mer än min så båda bilarna är garanterat mkt jämnförbara tycker jag iallafall, iförsej så kan jag inte komma under 7,4 sek 0-100kmh för den är helt cp på att spinna bort sej bakvagnen väger lika mkt som en helium fylld ballong.. förbannat irretande men kanske med lamel diff så kanske ..men men det blir verkigen inte så exakta mätningar med en pasagerare som sitter m tidtagarur o läser av hastighetsmätaren den sämsta tiden blev 7,7sek med ordentligt hjulspinn |
328_huggarn |
Yon@§ - håller med dej ja.. saaben tar INTE M3:an |
Perkka |
svintoleffe: Både du och jag vet att en org. Saab har ingenting att säga till mot en B7, dom är alldeles för hårig... 328_huggarn: Jag är fullt medveten om att en M3 E30 spöar min Sårb.. 320-325: Såg att du bor i Uddevalla, lite väl långt att köra dit för ett enda rejs :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
svintoleffe |
Varför ska då inte en 325 spöa en 900 turbo för då, då jag till och med har spöat en del med 323 jag hade förut. MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.