AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
655

Skillnader på USA och EUR bilar?

B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Jag vet att på E-30 är det skillnad på USA bilarna, lägre effekt/liter te.x. Jag har hört att det är för att dom har hårda avgaskrav. På M20 motorn är kompet lägre... Men hur är det med E-36 och M50 motorn på USA bilarna, komp skillnad? Avgsrening?

Jag har en motor från en USA-bil. Det är en extra databox och det är ej Vanos. kan någon förklara?

Det var inte jag...
Det är inte lägre effekt i USA motorerna till E30.
Skillnaden 170 mot 168 hk t.ex. på 325i beror på definitionskillnader i enheten. 1kW är ca 1.34hk i USA mot ca 1.36hk här. Trodde heller inte att kompet var lägre, är väl samma som de med katalysator här. Alla 325i har katalysator i USA.

De har en extra modell kallad 325/325e/325es alltså eta men det är en annan historia.

Den extra databoxen du har är för ODB(eller OBD eller nått;)), en extra miljö kontroll grej som alla bilar har där. Inte bmw specifik.
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Åfan... Kan jag ta bort den extra boxen, eller pajjar hela styrsystemet då?

Det var inte jag...
Jag är inte säker. De som i usa har bytt till M50 i E30 har haft en del problem med det hela. Men jag vet inte om de tagit bort den eller inte. På den senare varianten, som kom så att den sitter på iaf M52 är det nästan helt omöjligt att använda motorn utan all kringutrustning inklusive tändningslås.

Men det skall gå på den motorn du har, utna att det är jätte besvärligt.
Tror du gör bäst i att kolla med något amerikanskt forum.

Jag kan tyvärr inte hjälpa mer:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.