|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har en sådan bil som trycker ut kylvätska, med tempraturmätaren inte går upp utan står på normal? Är det någon som haft problem med detta på sin bil? Kan det var termostaten som krånglar och inte öppnar som den skall? Tacksam för bra svar(inlägg)! | |
|
Det har bytts en del termostahus och termostater på garanti, kolla med din lokala Bmw verkstad så får du nog hjälp. Mvh Tobbe |
|
|
Du måste specificera dig lite Hoss, du säger alltså att bilen går upp i temp så att mätaren står kl 12 precis som normalt? Var trycker motorn ut kylvätska? vid termostathuset? Eller vid locket på kylaren? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ju inte direkt ovanligt med krånglande termostat på E46, de brukar gå sönder invändigt, men oftast ger det symtomen att temperaturen inte går upp till normal. Du kan ha luft i termostathuset, som gör att termostaten inte är i kontakt med vatten och då öppnar den inte, då blir högt tryck i systemet och kylarslangarna blir hårda och det kan tränga ut vatten. Du bör börja med att lufta ur systemet ordentligt, är det något åtgärdat tidigare på bilen som kan härledas att någon har behövt lossa nån slang eller nått?? typ kamgivarbyte som exempel. Du kan kanske få lite hjälp i dett mektips. en äldre typ av termostat på min maskin, men principen är den samma. se länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
| Hoss: Jag fick byta termostat/termostathus (inte riktigt säker på vad de bytte faktiskt) förra veckan på min E46 328 pga att den läckte kylvätska. Det saknades då 1l vätska i systemet, tillräckligt för att varningslampan skulle börja lysa, men temperaturmätaren indikerade inte på något sätt att motorn skulle gå för varm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.