|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt en brandsläckare hos Länsförsäkringar för 300:- Skulle vara snyggt att montera den framför passagerarstolen på golvet, alt "bakom hälarna/vaderna" på någon av baksätespassagerarna. Finns det någon som har några erfarenheter var man vågar dra fast själva skenan (fasthållningsanordningen) för brandsläckaren? Känns lite läskigt att chansa på att dra i några skruvar i golvet utan att veta vad som ligger under... | |
|
Varför ska du ha släckaren i kupèn? Jag har monterat släckare i både min M3 och 325 och jag har satt den i bagaget, under hatthyllan. /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Nicke> Är det en 2-kilos du ska få plats för? Pillade just in en 1-kilos fram under förarstolen på min. Där sitter den ur vägen, men ändå så att man snabbt kan nå den. Just snabbheten är ganska viktig, känns det som, när man väl behöver släckaren. Så fundera lite på vart du kan sätta den så att du når den från förarplatsen, där man ju allt som oftast befinner sig. Har ni fått några rabatter på försäkringen eller självrisk tack vare släckaren? Har nämligen inte kollat upp det så noga själv än. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På Mercedes sitter den originalmonterade tillbehörssläckaren framför förarstolen, och där sitter den ju lättillgängligt, brinner det så gäller det oftast sekunder. För väldigt länge sedan fick jag rabatt för att jag hade brandsläckare monterat i en "utställningsbil" som var ett högre värde på än normalbilen pga lackeringskostnader mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Vid entusiastförsäkring krävs att man har släckare monterad. /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Har inte alla M3:or brandsläckare monterad framför förarstolen från fabrik? //X. |
|
|
Nej, däremot går det att köpa en brandsläckare och tillhörande monteringskit på BMW som är avsett att monteras i någon av de främre stolarna. /Wille |
|
|
Jag satte fast brandsläckaren på min GT med spänband under förrarsättet... det gick jätte bra. ___ |
|
|
Jag satte till slut fast släckaren framför passagerarstolen. Drog fast skenan mha av samma typ av "skruv" som man använder för att hålla fast velourmattorna. Funkar vid vardagskörning, dock ej på bana då släckaren lossnar... Hangaround: Fick inga rabatter eller självriskreducering hos LF. Dock var ju släckaren rätt billig hos LF. |
|
|
Nicke_1> Okej. Jag hittade min släckare billigt på ÖB. Låter lite konstigt, men det var inget gammalt överskott i alla fall :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Nicke_1: "Funkar vid vardagskörning, dock ej på bana då släckaren lossnar..." Låter lite farligt om man skulle krocka! Har själv råkat ut för att få ett batteri på fötterna..jag kan ju säga att det gjorde j.vligt ont och slutade med en sex veckor på kryckor...det var ju i och för sig i en formel bil men det kan ju även hända i trafiken.. Vill bara säga att när man gjort ett par ordentliga "resor" så ser man vilka krafter som blir vid en smäll.. så sätt dit grejerna ordentligt!! Jocke www.frid.cc |
|
|
Frid> "så sätt dit grejerna ordentligt!!" Jo, den lossnade vid ett tillfälle då man inte vill att den skall lossna: hård inbromsning vid Aremberg, strax efter Schwedenkreuz på Nürburgring. Hade dock ingen på passagerarplats det varvet. Skapligt irriterande med att ha en röd släckare som levde rövare 2/3's varv... Kan bara inte hitta något som håller den på plats. "S 328 R" nämner något om spännband och att fösta under stolen. Det funkar nog inte med LF's släckare då den är för stor... |
|
|
Den här har jag monterat framför passagerarstolen i min bil: Länk "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Du kan ju lyfta upp mattan och kolla ifall du har några skruvar där Jag vet inte för jag har aldrig kollat . Annars vet jag att man kan göra egna fästen som man fäster i stols-underredet och på så sett sätter fast den ordentligt . Om du undar fortfarande så skriv ett Mail så kan jag förklara mer ingående . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.