|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått 2 priser på försäkring av en tänkbar 740 från 95. Import. Salus ansvar 16000 Trygg och chansa 28000:- Jag är 33 år, bor i villa i en stockholmsförort. Har sökt men inte hittat det jag söker Automat är bekvämt | |
Scheckheft |
Hej, bilen är försäkrad hos Dial. Motormännen ska börja med egen försäkring. Krav:medlem i Motormännens organisation Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Rekord hitills:46000:-! Den står länsförsäkringar för! Dial/If ville ha 22000:- men då fick jag bara ha trafikförsäkring tills bilen varit ett år i Sverige... Ska jag bli tvungen att sluta köra BMW på grund av försäkringspremien?? Automat är bekvämt |
|
|
LF verkar ha tappat stinget totalt och vill inte ha BMW försäkrade längre som det verkar.... För egen del är det bla försäkringspremier som får mig att tveka att skaffa BMW nästa gång...bor ändå utanför Lkpg, i Sthlm, Gbg och Malmö liknar det mera utpressning i stil med bostadsrätts och villa priserna på samma ställen. /Simon |
|
|
länsförsäkringar skulle ha 20.000:- helförsäkring helår 1500mil. if orginal bmw försäkring 10.400:- |
|
|
Bil: 740iAL -99, importerad i juli-03 av mig. Jag: 35 år, bor i villa i söderort Sthlm. Full bonus (som de flesta har:(, 18 skadefria år 2 bilar samt hem och villa hos samma bolag, står i eget låst garage . Pris 9600:- hos If. Att notera är att Dial (BMW org.förs) skulle ha 14000:- vid en jämförelse. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
Kawaz |
Jag ger 8200:- helförsäkring helår + viltförsäkring 735ia-91 Import -96 hos Länsförsäkringar bor mitt i Linköping. |
| Hör med Sockenbolagen, de brukar vara billiga! | |
|
Bil: 740iA -94 importerad -00 Jag: 46år, bor i Sthlmsförort, full bonus Jag har Trygg Hansa som för mig var billigast, helförsäkring = 12.400:-/år DIAL (BMW org.förs) = 14.602:- Folksam = 18.912:- Länsförs. = 21.500:- (!!!) Aktsam = försäkrar inte BMW // Lazze Länk |
|
|
En vettig premie borde ligga på c:a 2000-3000 kr helförsäkring/år Undra när bolagen fattar det. Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Highspeed_M5: "Har du råd att köra tyskt" låter mera relevant i detta sammanhang ;-) // Lazze Länk |
|
|
Tyvärr så fick den orimliga försäkringen följden att jag köpte en Jeep Cherokee. Inga specialkrav som märkta rutor och imobilizer. 10000:- per år kostar det. Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.