|
|
|
|---|---|
Bengelito |
Hej, Har en 518i -87. Hon hade stått två veckor utan att gå och sen när jag startade (som gick på en gång) så under färden blinkade eller lös oljelampan. Det var mest uppenbart när jag skull bromsa in för rödljus och tryckte ner kopplingen, men även på femman om jag hade lågt varvtal. La i lite STP oiltreatment och nu verkar det fungera, ingen lampa och hon går bra. Gjorde jag rätt eller kan jag förvänta mig att lampan börjar blinka igen snart? /Bengt |
|
Kan naturligtvis vara fel i oljetrycksgivaren men mät upp trycket för att vara säkert. Lite "fladder" i lampan på tomgång är nog inte helt onormalt om det är fråga om en långmilare. mvh MW-Guru |
|
|
Hej! Kanske "svamligt" av mig att fråga,men jag gör det ändå ;) >>>Har du kollat oljenivån?Lite nivå "på gränsen" kan vid t.ex bromsningar resultera i lågt oljetryck ... Mvh Janne. |
|
Bengelito |
Ja den har ju gått 27 tusen mil, hur mäter man det enklast? Helt ok fråga, jag har kollat och det låg aningens lågt men det är påfyllt. Mvh /Bengt |
|
Hej, Jag har exakt samma problem med min 520i -88 som gått 25.000 mil, oljenivån är ok. Jag tycker det är tidigt för en bmw att börja "krångla" med oljetrycket. Har ju kört liknande som gått 35.000 mil utan problem. Kan givaren strula? Hur mäter man trycket enklast? /Tommy |
|
|
givaren kostar under en hundring på bmw.och de e vanligt fel! mvh.benny |
|
|
Kan hjälpa att byta till tjockare (elelr bara bättre) olja. Hade problem som faen i en cheva 350 me oljetrycket... bytte oljan till 20-50 (kanske lite jobbigt på vintern) och innan var det ok:s billigaste i... fick perfekt tryck sen och den har gått klockrent hela sommaren... Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.