|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken antyder så har jag problem... Det är så att syrrans lilla åk, efter att ha stått oanvänd i en månad ungefär uppför sig väldigt konstigt vid acceleration om man ger full gas så börjar någon/några cylindrar missa, smyger man sig på den går den på alla. Jag misstänkte att det kunde vara så att den åkt på lite kondens, men full tank hjälpte inte. Skulle vara mycket tacksam över nåra felförslag //J | |
svintoleffe |
Det d'r låter nästan som ett fel jag hade kolla vakumslangarna med startgas även under insuget Leffe |
|
Du nämner ju inte vad det är för bil och årsmodell men det liknar väldigt mycket dom problem jag fick när jag motortvättade min M5 -95! Felet var att det kom in fukt i tändspolarna (6 st) som gjorde att motorn missade vid belastning men gick bra vid låg belastning! Per L |
|
|
Ajdå, stressad som vanligt bilen i fråga är en 325 e30 -87 --- My hopes are not always realized, but I always hope. |
|
|
Enligt: Länk Så kan det bero på följande: - Bad fuel pressure regulator - Badly adjusted throttle position switch - Clogged fuel filter - Worn rotor arm Sen kan det säkert vara defekta avstörningsskydd (tändhattar, tändkablar, rotor) Igensatt filter kan också vara def bränslepump (= lågt bränsletryck) Per L |
|
|
Jo men det som känns konstigt är bara att det kommer sådär bara, stått stilla en månad sen går den inte som den ska :( Fukt låter som bästa alternativet hittintills men, det har ju varit en snustorr sommar :D --- My hopes are not always realized, but I always hope. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.