|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
wadel, överladdning och i såfall med vilket tryck borde rimligen spela en viss roll också väl? /Simon |
|
|
Tack Sani för komplimangen. :-) Till alla er andra, missförstå mig inte i denna debatt... drömmer själv om en S65 :-) Men som någon av er sade, BMW är mer sportigt. MVH, E38B12 |
|
svardska |
Det finns bilar byggda på 60-talet som rastar AMG Mersor, fast då kommer dom från andra sidan Atlanten. Har inga prestanda på dessa MB så jag är väl ute på hal is som vanligt, men nog misstänker jag att nån av mina gamla Mustanger(modifierade visserligen) skulle vara konkurrenskraftiga med tider runt 4,5 sek 0-100!? Kul är det i alla fall att man åter igen bygger riktiga performance bilar. MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
E38B12: Äsch, jag har ju min BMW 524td, den knäcker iallafall Mercedes fett ;-) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
| BMW må vara "sportigare" än AMG, gärna för mig. Jag anser dock att AMG:n är aningen brutalare. Jag råkade nämligen läsa ett biltest, genomfört av auto motor&sport där SL55AMG gjorde 0-300 km/h på 32,5 sekunder vilket kan jämföras med tex. Lamborghini Murciélago som behövde 34,2 sek. Ganska sportigt i mina ögon... | |
|
Pete. Jag har hört att just den AMGn var en från fabrik påställd pressbil. Svardska. Jag tror inte att det tillverkades bilar från USA på 60-talet som tar en AMG55a. Kanske till 100, men inte efter. Motbevisa mig gärna. |
|
|
Pete, SL55 är också känd för att vara extrem, en extrem superbil för en "vettig" summa pengar, så vitt jag vet var det länge sedan BMW erbjöd en sådan bil... vi får som sagt se med M6 :-) BMW-beroende, Japp, 524td sopar mattan med allt... den var trots allt världens snabbaste serieproducerade dieselbil när den kom. :-) Brukar förresten kolla marknaden i Tyskland för allehanda BMW dagligen, idag dök det upp en bil du kommer gilla; E32 B12 5.0 Highline -93 med allt sjukt lull lull. Kan inte ha byggts många, eller? Lät rätt prisvärd i mina ögon också, med tanke på årsmodell, specs. etc... Länk MVH, E38B12 |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
E38B12: Den såg fin ut, visste faktiskt inte att B12:orna hade highlineutrustning, men det kanske de inte hade? /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Bjoercks första inlägg var klockren. =) Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
| Jo helt klockrent! | |
|
Hejsan! Vill bara klämma mig in och förtälja att det finns även AMG SL60,satt själv som passagerare i den för två veckor sedan och det var ett otroligt drag från 0 till ca:180, vi hann inte mer för raksträckan tog slut.Kompressormatad V8 och 498hk,direktimport. Dessutom en vacker varm kväll med caben nerfälld. Mvh Dic. |
|
|
Flåklypa, Han tänker troligen på någon AC Cobra 427, men jag är även osäker kring om den drar SL55 över 100, hmm... BMW-beroende, Man kunde nog få sin B12 hur man ville... om bara pengarna fanns :-) Vore kul att veta hur många B12 Highline som byggts, jag känner till ytterligare en utöver denna im Deutschland, sedan är jag osäker ang. hur många fler det existerar. MVH, E38B12 |
|
| Tänkte också på ACn faktiskt. Dom är överbrutala! | |
|
Verkligen sjukt snabba bilar, en "vanlig" 289 är snabb... 427an är sjukt snabb... kan bara drömma om hur snabba de där kompressor-Cobrorna som byggs idag måste vara :-) MVH, E38B12 |
|
| 427 = Stor slag volym! Nog kunde jänkarna bara dom ville! Dom gamla slöa V8:orna med runt 5 liter å 150 hk får ju en massa pulver bara man byter kamaxel å förgasare typ de dubbla! | |
| 427 cu = 6997 cc Gott! | |
|
Cadillac har lite grejor på gång som antagligen får Merca mm att skaka i knänen, V16 med 1000 hkr!! Länk |
|
|
Porsche 911 Turbo (4,2sek) är väl snabbare än SL55 AMG? Eller? // Lazze Länk |
|
svardska |
vad är det för tider på en sån där AMG då? MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Rätta mig ngn om jag har fel; men jag tror att CL65:an kommer att sprinta 0-100 på 4,2s...+ toppfart en bra bit över 300 km/h - om man lyfter spärren. Men så kostar den väl någontans mellan 1,5-2 MKr också! Mellanmodellen CL63 med 444 hk känns helt plötsligt klen... (För att inte tala om CL55 F1 Special Edition - man blir fartblind) Dic; den enda SL60:an jag hört talas om var baserad på den förra SL:en och hade 381 hk - ur en sugmotor. Har du mera info om bilen du talar om? ___ BMW CS #5221 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.