|
|
|
|---|---|
|
Måste ju skryta lite!! Har en e32 740.....körde idag ca 30 mil....fick fram 0.9 liter milen! Är inte det ganska bra? Då körde jag i & för sig jävligt lugnt...110-120km/h på motorväg... Vad tar era e32:or om ni kör lugnt & på långkörning? Måste erkänna att jag körde som om jag hade ett ägg under gaspedalen som ej fick krossas....:). Men bara en kul grej & veta att det GÅR att köra ekonomiskt med en 8 också.... | |
|
Visst går det, har kört 0,94....men det är ju ungefär lika roligt o spännande som att gå till Posten o betala en räkning. Nää, en V8 ska ha "fri" tillgång till bensin....har för tillfället 1,87l/m på min...å då är den rätt kul att köra.... Peo |
|
|
Kör jag landsväg med farthållaren så ligger det på 0,85 stadskörning 1,85 blandad körning har jag ej kollat för jag kör mest stadskörning. Och när jag kör landsväg blir det mest mycket gasande så det är inte ofta den går på 0,85 det blir för tråkigt att köra då. |
|
| Ja,om det är kul eller inte & köra på 110-120 på motorväg är ju upp till var & en.....men 1,87l/m?...tankar du hos björnen..:)...nej,då skämt åsido....visst är det kul gasa också....tycker ändå att en 740 är ganska ekonomisk bil med tanke på hk & bensinförbrukning.... | |
|
Visst, håller med dig Infinity 74, men vad jag menar är att man måste "busa" lite i livet då och då, men visst är den ekonomisk för att vara V8 och nästan 300hk. Min fars gamla 245:a drar mer bränsle i stadskörning... och 1,87 är i stan....inte motorväg...men lite landsväg.. :-)) Peo |
|
| hm man kan ju bestämma själv vad den skall dra med hjälp av den där mätaren som finns från 0-3000 men det väl bara vi med manuell lådor hehe... | |
| & min brors audi 2.8 drar också mer bensin......:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.