|
|
|
|---|---|
|
Någon som har några tips om det är något speciellt man ska kolla på när det gäller denna modell / årsmodell. Just denna bil har gått 16.500, såg ut att vara i hyfsad kondition, har dock inte kollat på den än eller sett några serviceböcker. Förslag om värde mottages också tacksamt. | |
|
Det blir enklare att värdera bilen om du skickar med en länk eller nåt =) Klassiska fel är rost i skärmkanter och under baklucka, trasig list runt framrutan (kan leda till att vatten droppar in i kupén och ner på elektroniken = DYRT!), att rutorna inte åker ner några cm vid dörröppning, att bilen har backad mätare är mkt vanligt. Lyssna noga på motor och vid kåpan längst fram på toppen, VANOSen. Känn efter så att lådan känns fräsch, kolla kopplingen. Se till att kolla avgasvärdena innan köp, Lambdasonden går ofta mellan 15000 och 20000 mil, denna är inte dyr att byta men om det inte hjälper finns det en risk att det är dags för en motorrenovering. Se till att den är välservad, en 325 körs ofta ganska hårt (det är svårt att låta bli), och jag tror att den tål det, men en motor med lite högre trimningsgrad kräver sin service. Jag hade aldrig köpt ett exemplar som inte är väl-dokumenterad, men åsikterna går isär där. När du väl hittar ett bra exemplar så har du en riktigt rolig bil, det kan jag försäkra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.