|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har just nu ett litet "325-projekt" som jag håller på med =) Håller på att göra den lite mer "original" än vad den e nu. Finns en del att göra men det kommer bli kanon! Senaste idag fixade vi bakbromsarna som kärvade lite... Nu e det så att tidigare ägare till denna stackars oskyldiga bil har typ satt på sänkfjädrar och kapat dem =( Den e förmodligen sänkt runt 100/80 *snyft, stackars bil* så nu har jag hittat ett par fjädrar som har hört till en 325iM-89. Bilen är en 325ikA-87 och har (vad jag vet) inte M-paketet... Frågan är nu om dessa fjädrar passar ändå? Vore bra att veta! :) Tackar på förhand!!! Mvh Tobias | |
| Dom passar!...vet du förresten nåt om stötdämparna som sitter på nu? | |
|
Tackar för det svaret! =) Ungefär hur mkt lägre är M-fjädrarna om man jämför med original? Jag tror att det e original stötdämpare som sitter på. De ser inte så märkvärdiga ut =) Kan man se ngnstans om det e original? Tack på förhand! Mvh Tobbe |
|
|
Vet att på E30 skall det skilja 18 mm runt om mellan "vanliga" och M-fjädrar. Borde vara något liknande på E36 tycker jag. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Aha! :) Då lär det se helt ok ut iallafall =) Va kan man begära för ett par gamla fjädrar? 300??? Mvh Tobbe |
|
ant |
Tänk på det slitage som stötdämparna har utsatt för om bilen är sänkt så pass mycket som du uppskattar. Orginaldämpare är verkligen inte avsedda att arbeta så lågt. Det borde vara stansat BMW och ett art nr. på stötdämparna om dom är orginal. ======== Min bil: Länk |
|
M-technic fjädrarna fram passar inte med vanliga stötdämpare. Stötdämparna på E30 M-techninc är lite speciella, de innehåller en fjäder som drar in kolvstången. Monterar du dessa ihop med en vanlig stötdämpare kommer bilen att bli rätt hög fram. Snabb och fullösningen för att få ner framaändan är sätta kapen i fjädern. Så kapa på du så får du upp bilen till trivselhöjd. :-) (Lite bekvämare är det dock att utgå från std-fjädrar) /G |
|
|
Hmmm.... Nu blev ja förvirrad :( Någon säger att de passar och någon annan säger att de inte passar... Jag ska ju hämta fjädrarna idag... för 300kr :-/ Hjälp fort!!! Mvh Tobias |
|
|
Är det verkligen så att de inte passar rakt av? =( Då måste man ju tänka om... Om man ska kapa dem... hur gör man då??? Mvh Tobbe |
|
|
Jo, nog passar de men de är för långa så att säga (i och med att de är anpassade mot en stötdämpare som drar ihop dem). Kapa, man tar vinkelslipen och kapar bort ett varv eller två på fjädern. Detta med M-technik på E30 har diskuterats förut, sök och du lär finna. Å andra sidan så är 300:- inte mycket pengar. |
|
|
Hehe... Stackars 325an kommer bli som en Crosscountry =) Aja, jag köpte dem iallafall. De ser rätt nya ut och 300spänn känns bra! Får väl jämföra dem med fjädrarna som sitter på nu och se hur mkt man bör kapa... Tackar för alla tips iallafall! =) Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.