|
|
|
|---|---|
|
Vad kostar en ny katalysator? Den har börjat "pysa" och låter som att det är hål i den. Ser riktigt sliten ut. Rostat en del och så vidare. Antagligen originalkatalysatorn som är kvar. Vad kostar en ny till min bil? mvh | |
|
Ska du ha en orginal??? Tobbe E30 325ik |
|
|
Jag kan erbjuda helt ny för 5030:- + frakt (eller hämtas i Gbg). If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
Kolla på skroten. Enligt avgaskraven på 88or behöver måste det sitta en katalysator på bilen men den behöver inte fungera. / Johan |
|
|
Uj det vart otydligt. Är ny på forumet, men går det inte att redigera inlägg efteråt? sry om detta inlägg ligger lite opassande. / Johan |
|
ant |
Johan.P: Den måste erbjudas att fungera om den har suttit där från fabrik. ======== Min bil: Länk |
|
Köp en beg. på skroten....mkt billigare! Köpte själv en,visserligen till en Audi,men det funkade fint....& varför skulle det inte göra det? Hade jag haft en 88:a eller nyare bil med trasig kat.,hade jag letat enbart på skrot.... |
|
|
Ok, det renar finfint o sådär men det har gått hål på den nånstans så det pyser. Tveksamt om den klarar besiktningen p g a ljudet. Får nog kolla på skroten. alfons: Vill helst inte lägga 5030:- på enbart katalysator. Men tack ändå! |
|
|
Finns universal att köpa också, här t.ex. Länk |
|
|
Här finns åxå universal: Länk //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
Bling Bling |
D e inte tvång på katalysator från 89 o framåt så bara bygg om den gammla till en hjuddämpare så får du nåra extra pollar oxå!! =) Dom kollar bara co halten på bilar föra 89 så dom kan inte komma på dig på besikningen heller så länge du har fixat d snyggt undertill!! ;) //Ola |
|
Bling Bling: Det där är onödig desinformation som kan få ödesdigra konsekvenser, sluta med sånt! Alla bilar som från fabrik är utrustade med katalysator skall ha katalysator med möjlighet att fungera, oavsett årsmodell. (Om jag fått en spänn för varje gång jag skrivit den meningen här på forumet hade jag snart haft pengar till nya bakdäck.) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Bling Bling |
Okey...men va e d för ödestigra konsekvenser d kan få?? //Ola |
|
att folk kanske tror att man kan göra så å få den igenom besiktningen,men som de inte går... För de andra hjälper de typ ingenting att ta bort katten på en E30,är bevisat... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.