|
|
|
|---|---|
henkeboy |
Hallo jag har en 528 e 28 och den rycker blåt! Kan det vara ventil tätningarna eller ventil styrningarna? tacksam för svar |
|
Om den ryker konstant skulle jag tippa på en kombination av båda. Bara vid motorbroms = dåliga tätningar. Hur mycket olja drar den? Upp till 1l per 100 mil är acceptabelt... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
henkeboy |
nja den drar inte så mycket tror jag! |
|
Då är det ju en fråga på vad du tycker det är värt att ha en rykfri bil...Ska börja renovera toppen i min 735 och är redan uppe runt 7000. Å då är det bara material... Sen tillkommer arbetskostnad för planing,slipning osv.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
henkeboy |
hmm låter dyrt men jag tänkte göra det själv! jag tänkte att byta ventil tätningarna och ventil styrningarna plana toppen och porta den! vad kostar ventil tätningarna och ventil styrningarna? |
|
Är lite tveksam till portning av bmw-toppen...Tror inte det ger nå värst. Nöj dig med att slipa bort lite gjutrester o dyl på avgassidan bara... Styrningarna vet jag inte vad dom kostar men tätningarna ingår ju i sotningssatsen du måste ha.. Om du verkligen har kunskapen och maskinerna för att plana och sätta i nya styrningar är du bara att gratulera.. Många sköna slantar sparade där... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
henkeboy |
nja styrningen måste jag nog ha hjälp till men plana kan jag jag känner en såm har en sådan maskin. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.