|
|
|
|---|---|
|
Ja, där rök oljetråget när flickan hade bilen o knackade konstant gjorde det tydligen oxå.. Svårt o säga hur mycket som gått i motorn men e den verkligen värd o rädda...? Ser hyfsad ut men bromsar e slut o tanken läcker! Har faan inte gjort annat än krånglat tyvärr, bränslepumpen e 5 dagar gammal.. MEN, Jag e fast i BMW träsket!! (Har bara haft bilen 1 månad) Nån som har en uppfattning av vad som kan vara förstört i motorn mer än vevlager? | |
|
Försök att få tag i en annan motor det borde inte bli så himla dyrt 316 318 320 är juh inte så ovanligt att man ser på skrotar men att renovera den motor du har är nog inte att rekomendera Tobbe E30 325ik |
|
|
Sälj i delar om du inte kommer över en lämplig motor billigt. Kan du meka själv är ett motorbyte inga större problem...tryck ned en M20B25 vetja :) Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Gör en snabb kalkyl, när du har fått fler svar om motorn (som inte jag kan hjälpa dig med, tyvärr) Räkna på vad tankbyte och nya bromsar kostar, och allt annat för att få den i vettigt skick. Sen kollar du på hur mycket du gav, och hur mycket du kan få från skroten. Sen ser du ju om det är bättre att lägga pengarna på en fräschare, eller om du ska fixa den du har. (jag föredrar själv att amortera hellre än reparera, så att säga) Sitter själv i samma sits, med en motor som blir dyr att reparera. Men det ser ut att vara vettigare att fixa den eller byta motor, då resten av bilen är klart OK. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Tja jag e rätt kluven just nu.. Fantastiskt att man kan bli så biten av en bilmodell som d verkar vara så mycket strul med.. Finns d nån som har en BMW som bara går o går...? Fler tips om motorn någon? |
|
| min bmw bara går och går : ) | |
|
Mina bumsar bara går o går.... Länk |
|
|
Tycker min i princip bara går och går. Otroligt med tanke på hur den används... (banträffar m.m.) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| skrota! | |
|
Tack för svaren!! Får nog bli en 318is när det finns ekonomi till det... Min 318i har nog tyvärr gjort sitt... Skam den om ger sig!! Länge leve BMW!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.