AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
748

kabelhärva...vad är skillnaden?

bmwsteffe
jaa min fråga är går d att använda sig av kabelhärvan från en
-89 till en -86ans motor (båda 320i) verkar som om d är mycket som skiljer dom åt nämligen strömen till spridarna bla....(olika kontakter)
eller måste man byta hela skiten det inne i kupen också??
eller kan man klippa kablarna vid säkrings boxen o sen dra om d med en sockerbit eller är d olika färger??? (på -89ans o
-86ans kabelhärva). tacksam för svar
mvh steffe.
An
92
Anglia_106e
BMW 740iA -95 TV/Navi
20"
Har någon snott din härva eller?
Det tvivlar jag på att det går rakt av.

Varför rulla på 19" när det finns 20"
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
När det gäller el/elektronik/kablar rekommenderar jag att man skaffar komponenter som är EXAKT IDENTISKA med de som satt på bilen från början. Det blir alltid en massa krångel annars. Jag vet inte hur det är med BMW på den punkten men till exempel Fordar av samma årsmodell och modell kan skilja sig som natt och dag beroende på utrusting eller hur vädret var dagen då bilen plockades ihop.

I ditt fall är det ju omöjligt att skaffa ett identiskt kablage eftersom du bytt motor mellan modellerna. Det är bara att sätta sig och jämföra kopplingschemorna mellan 86:an och 89:an och modifiera det som skiljer sig. Det lär ta ett tag och det kommer säkert inte att fungera på första försöket heller. Ursäkta att jag är negativ, men jag tror att det är så illa... Att det skulle fungera rakt av vore rena sensationen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.