|
|
|
|---|---|
| Alla som tittat i BMW börsen har säkert uppmärksammat att en annons innehåller en falsk(?) Alpina B10-3,7 från 1991. Motorn är inte ens märkt med Alpina emblem... Se upp! 120 000 pix e rätt mycket! MVH / David | |
|
Det är ganska lätt kollat då Alpina har egna motor och chassinummer. Och även BMWs original chassinummer står kvar. Gerhard//Alpina B10 BiTurbo |
|
| Motorn i en Alpina B10 är inte märkt med något Alpina emblem, dock sitter det ett på luftburken. På en Alpina motor skall dock ventilkåpan och insuget vara lackerade mörkgrå, original är de aluminium färgade, men som gerhard sa så är det säkraste sättet att kolla chassi- och motornummer. Det står även att det är en Alpina i registreringsbeviset. | |
|
Det var inge illa menat... Har själv råkat ut för lurendrejare och har blivit lite misstänksam. Köpte en Audi 100 med 2,8 motor. Trodde jag. Den visade sig vara bytt till en 2,6 motor och förre ägaren hade försvunnit... Tji fick jag. MVH/David |
|
|
Nu har jag sett bilden och det är troligt att det är en Alpina. Som B10Tobbe säger så skall ventilkåpa och insug vara lackat i grått och det är det på bilden. Vidare så sitter Alpinas Castrol dekal där den skall. Angående ventilkåpor finns det lite olika modeller. På min står det bara ALPINA men jag har sett andra Biturbo som det ståt BMW ALPINA på. Och den vanliga B10:an verkar ju finnas med bara BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.