|
|
|
|---|---|
|
Försäkring? avregistrering? skyltar? sista bes-pappret? är tacksam för snabba svar då jag ska åka om 7tim! | |
|
Kennzeichen-regskyltar Registrierung-registrering avregistrering borde bli zuregistrerung då zu är av Versicherung -en-försäkring -ar Abnahme -n-besiktning "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson |
|
|
"zu" är väl "till".... "abregistrierung" borde det väl heta? :) Besiktning brukar även omnämnas som "TÜV", om jag inte har fel för mig. Hoppas någon kan rätta mig i så fall! Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Tack så mycket för översättningen! guld värt! |
|
|
ursäkta mig, blandade ihop zu och ab "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson |
|
Scheckheft |
Hej, litet förtydligande: TÜV (Technischer Überwachungsverein = teknisk övervakningsförening) är ett av företagen som genomför bilbesiktningar i Tyskland. TÜV sysslat dock med mycket än bara bilbesiktningar. Viktigt att påpeka är att TÜV inte har någon monopolställning som Svensk bilprovning AB har i Sverige. Dekra t ex, är ett annat företag som genomför bilbesiktning. Lite "slarvigt" pratar man alltid om TÜV, men egentligen heter det "Hauptabnahme" (=huvudkontroll) och AU, Abgasuntersuchung (avgaskontroll) som genomförs vartannat år. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.