|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 -02. Har ni andra som har en liknande 320 kollat om hastighetsmätaren visar helt rätt eller om typ 73 betyder 70 som är vanligt? | |
|
Den visar med all säkerhet fel. Det ska den göra vad jag har förstått. För att man ska ha lite marginal. Är väl istort sett bara dom som har digital mätare som visar rätt. Even alcohol can bend the room... |
|
|
Jag testade min fd. 318i E46 -99 med min GPS. vid 110 km/h på hastighetsmätaren så var ground speed enligt GPS'en 108 km/h. I lägre hastigheter 50/70 var skillnaden inte mätbar. Jag har testat lite andra bilar och på vissa skiljer det sig runt 10 km/h vid dessa hastigheter, min erfarenhet är att BMW visar lite fel jämnfört med andra märken. GluffiS: Varför skulle digitala mätare vara exaktare än analoga? (förutsatt att de tar värdena från samma källa). |
|
|
Jag har testat min 320 med gps . Hastighet enligt mätare 140kh/tim enligt GPS 143kh/tim tilläggas skall att jag har 18" med 235/40= ökad rullomkrets på två procent. Detta visar att hastigheten i min bil stämmer väldigt bra! |
|
| Min bil rullade på originalhjulen från fabrik (195/65x15"). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.