|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan hjälpa mig reda ut en sak. Jag har en 635:a tillverkad i feb 1981 som saknar databox, styrbox eller vad det kallas. Den ska sitta i handskfacket. Motorn som sitter i är en M90. Det enda jag har hitta är en sida som har chiptrim där man talar om till viken box och bil det tillhör. Där finns det inget angivet om någon M90 motor. Jag trodde jag skulle kunna gå den vägen för att få reda på vilken box som skall sitta i min bil, men icke sa nicke. Är det någon som kan ge mig ett uttömmande svar på vilken box jag ska ha så vore jag tacksam. | |
|
Denna har jag: Bosch Motronic ML1.1 0 261 200 002 Spridare: XEBM0002 |
|
|
Har du EsaPekka, en M90 motor i din? |
|
| Ja, M90! | |
|
Är det 3.3 liters motorn du har så har jag en box liggande.. mvh Johan. Länk |
|
|
Om du inte hittar rätt box, bygg isf om till en modernare motorstyrning tex från en e28 535 eller en e34 535, då dom har bättre elektronik (snabbare och därmed bättre bränsle ekonomi) Länk till olika motorstyrningar Länk |
|
| Kanske bör tillägga att jag har 218hk varianten av M90 på 3,5 liter. | |
|
Hörde för ett litet tag sedan att det finns en ny 002:a på BMW i Tyskland, priset ligger dock på 2000 euro. BMW - Illud iterum dicere potes! |
|
|
Är det någon son har en vettig lösning på att bygga om insprutet till ett senare som sitter i en 90:ans 535. Finns det någon som har gjort det? Finns det möjligen en hemsida som visar hur en konvertering utförs tex. Är det någon som har satt på förgasare i stället? Det skulle va lite roligt med 3xdubbla weber. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.