|
|
|
|---|---|
| Om jag skulle oringa allt på blocket och allt på toppen på min m20b25 och skulle köra med kopparpackning skulle det funka på en gatbil utan att det läker ? | |
svintoleffe |
Enligt vad jag har hört så är inte kopparpakning så värst bra ide, ska tyderligen vra svårt att få det tätt. Sen beror det på vad su ak ladda ochså. |
|
Jo men då har jag alldrig hört nån som oringat allt. Tänkte ladda ca 1,5-1,8 bar |
|
|
Ettan: Det låter dyrt. Vad har du tänkt använda för grejer då och vad ska du ha för grundkomp? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
svintoleffe |
Om inte jag misstar mig så kör nog ck3 med allt, förutom kopparpackning . Om inte jag minns helt fel. Vilket bränsle ska du köra med. |
| Jag hadde tänkt mig ett bra eftemarknadssprut typ Haltech E6k komp inte riktigt säker en men runt 7,5. bränsle ja det är ju en gatbil och den ska man tanka på macken med så det blir nog OK 98 | |
| funkar bra på min kompis volvomotor. han har bara o-ringar runt cylindrarna. Koppar packningen är endast otät när motorn är riktigt kall, men när den går upp i värme så blir den tät. han åker 10,81 på strippen med den och kör på bana och gata också... | |
|
Ettan 83>> Om man läser lite här på forumet så verkar de ju inte som 1,5-1,8 i ladd lirar speciellt bra ihop med macksoppa.. ? |
|
| Som sakt är ju bara planer.. Men jag tänker köra på vanligt brännsle om det betyder att jag måste ladda mindre så får det bli så ! | |
svintoleffe |
Med bara mack bränsle då kan du endast ladda 1,1 har jag för mig. ´Så ska du ladda mer så satsa på riktigt bränsle , så slipper du stå och leta eftre dyra toppar. SÅ ska du ladda mer så kör riktigt bränsle då slipper du kostnader i långa lopppet så att säga. Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.