|
|
|
|---|---|
|
Tja.. Har Lite funderingar när det gäller Antisladden på min 735a (1991).. I instruktionsboken står det att man ska kunna koppla ur den med en knapp.. denna knapp finns inte i min bil.. har ett tomt hål där den eventuellt kan ha suttit.. sitter 4 lösa sladdar där.. Nu är det så att man vill ut och sladda lite.. några tips på hur jag kan koppla ur den??? Finns det någon säkring kanske? /Jimmy | |
| Sladda kan du göra ändå..för det är ett antispinnsystem du har. Ställ du upp bilen med hjälp av gas och handbroms så ska du se. | |
| jojo.. men inte så skojj å köra runt på en grusväg med antispinn... | |
|
Köp en knapp & sätt i, den kan väl näppeligen kosta några förmögenheter... Säkert finns den på skroten om du ringer runt lite... Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
| gäller bara å inte koppla fel :) | |
|
Har kopplat ur den nu... gick å börna rejält nu :) Men när jag kopplade ur antispinnen så slutar absen att fubgera osså.. ska det vara så ?? /Jimmy |
|
|
Har du "kopplat" ur = dragit säkring eller blockerat sensorerna så har du också plockat bort ABS funktionen med stor sannolikhet. ABS och ASC använder samma sensorer för att känna av hjulens hastighet. |
|
|
Ok.. tack.. Jag kopplade ihop kablarna som har suttit på knappen för att koppla ur antispinnen förut. /Jimmy |
|
|
Knappen som styr antispinnen är bara en givare, inte en brytare/slutare. Du ska bara kortsluta tillfälligt för att byta "läge", så fort ASC-lampan tänds/släcks ska du ta isär kablarna igen. Jag vet inte, men det KAN ju skada kretsen att koppla ihop kablarna som du gjort, det kan även vara förklaringen till varför ABS:en blir bortkopplad... Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
|
Jo jag vet... men asc lampan lyser aldrig...(förutom när den är inkopplad och man försöker sladda).. ABS lampan är det enda som lyser... /Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.