|
|
|
|---|---|
|
Toppar ur i strax äver 200km/h och 180-200 går EXTREMT segt... Bilen är en 320 med 325 maskin, extrktor, sportluftfilter o trimkam. Borde väl göra mer än 200 blås iallafall? Förövrigt så har motorn gått 7000mil och är rapp på gasen o låter bra, 1an 2an o 3an är inga som helst problem där drar den ända till varvstoppen men sen på 4an blir den satans seg o vill knappt varva över 5000rpm, 5an är inte att tala om ens för där händer nästan inget.. Funderingarna går lite runt att den inte får tillräckligt med soppa eller om styrboxen kanske kan vara från 320. Hur kollar jag om boxen är 320 box och hur ställer på på soppa trycket? / Johan | |
ant |
Vad är det för utväxling i bakaxeln? ======== Min bil: Länk |
|
320 original är det iallafall, utväxlingen har jag inte koll på. / Johan |
|
320-325 |
jag har oxå en 320 med 325 motor kan säga att den bör toppa 225 iallafall men då tar varvtalsstoppet i närsomhelst jag har varit uppe i 230 men då hade jag 6800rpm men efter några sekunder så slog vartalstoppet i. upp till 200 skall gå ganska fort men när varvtalet börjar gå över 6200rpm då tycker jag att det blir segt... 80-120kmh på 3 ans växel bör gå under 5sek min låg i snitt 4,85sek med en kompis =80kg + .. 25liter i tanken 0-100kmh vet ej men under 7,5sek är verkligen ingen omöjlighet men runt där..har kört mot bilar som skall göra 0-100 på 7 sek och har kört ifrån dom med knappt en halv billängd skillnad 0-201m föresten så kör jag på 320 chip samt styrbox så i ditt fall tor jag nog inte att det är felet eftersom min funkat bra men min 320 är en 89´´men det är nog samma i E30 |
|
Vilka olika lådor finns det till E30 ? / Johan |
|
320-325 |
hmm vet ej men jag har getrag lådan i min och jag är skit nöjd med bilen går helt klart över förväntan.. den går allt bättre än en riktig 325a´´ men det beror nog mkt på utväxling samt vikt .. 320=lättare än 325a´´ |
|
Testade lite idag.. Sticker som fan ända till varvstoppen på 1an och 2an sen när man kastar i 3an blir det inte samma klipp så att säga, 4an är rätt okej om man dragit 3an till varvstoppen men efter 5000rpm på fyran blir det segt som fan, nästan som det stannar till ett par sekunder innan den segt fortsätter stiga i varvtal. När sen 5an åker i känns det som man lägger i "the glidar växel" ungefär, händer nästan inget. Sträckan jag testade på var väldigt lätt sluttande nedför och ca. 1.5km lång, går säkert att maxa 210-215km/h men det kräver nog minst 1km till... Ska byta soppafilter, stift, rotor och fördelarlock till att börja med så får man se om det blir någon skillnad vilket jag tyver tvivlar på.. Lådan var bytt och hette nått med Z iallafall, ska ringa förra ägaren och ta reda på exakt vad den hette, kan juh vara den som är boven. Tack för all hjälp hitills! / Johan |
|
ant |
Lådan är antingen en Getrag eller ZF. Kolla vilken modell låda setat på förut. Alternativt så kollar du efter modellbeteckning på lådans hus. Vet du modell på lådan är det snart gjort att hitta vilka utväxlingar lådan har. ======== Min bil: Länk |
320-325 |
men en om han har en likadan bil som jag fast med trimmkam och estrakto rör så gorde den kunna varava ut även om det är en annan utväxling min varavar ju och nästan skriker då jag maxar den ... |
|
Vad kör du på för däck/fälg? Mina är 225-45/17" runt om, men det borde juh inte ha så stor betydelse iallafall.. / Johan |
|
320-325 |
jag kör på bmw orginal 14´´ |
320-325 |
provade 0-100kmh med en passagerae som skötte klockan och det tog 7,4sek för vagnen att nå 100kmh då med rejält hjulspinn på tvåan....provade 2 gånger med samma resultat men det är lite för mkt hjulspinn för att kunna få ner tiden men men man lär väl sej. |
|
Det sitter en plåtbit fäst vid en bult på bak på klumpen, bredvid hastighets-sensorn. T.ex. "S3.25" betyder att den har Limitied Slip ("S") och att det är 1:3.25 utväxling. Länk Kravla dig under bilen och kolla.. BMW 325iX Registry Länk |
|
|
Ska ta och kika på det, vilket varvtal bör man ligga på i 200km/h ? Jag ligger mellan 4500-5000rpm. / Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.