|
|
|
|---|---|
|
Flickvännen ringde o berättade just att bilen (318i - 89 M40) helt plötsligt började knacka o sedan lyste oljelampan... Lagom kul o bli väckt av.. :-( Särskilt som hon fick låna min bil för hennes som blev stulen häromdan. Har sökt men men undrar om nån känner igen så där direkt hur mycket som håller på o rasa... ? | |
|
Det låter som om oljetråget har gått stannade hon med en gång???? Tobbe E30 325ik |
|
| Ja, hon hörde hur den började knacka oavbrutet o hann bara svänga av vägen, lampan började lysa o då stannade hon.. | |
|
Det är juh svårt att säga exakt vad det är men har det börjat att knacka i motorn så har troligtvis någon vevstake gått av men det kan juh vara ett simplare fel men jag kan nog inte säga någonting till 100% vi får väl hoppas att det inte är något alvarligt Tobbe E30 325ik |
|
bmwracing |
Samma sak hände med min broders 518i. knackade styggt, ett vevlager hade skurit pga oljebrist. allt annat klarade sig utom just veven, men den bilen skrotade vi=) |
|
Ja.. Jag e bara tacksam för alla förslag man kan få på detta suveräna forum!! Får försöka nana en stund.. |
|
|
God morgon BMW vänner.. Dags o åka o bogsera hem lillan till pappa! Några fler förslag? |
|
|
Hur gick det? --- Min E30: Länk |
|
|
Nästan besynnerligt vilket trevligt forum detta är.. Tack för omtanken deejaywasp!! Jag bugar!! Jo motorn hade klarat sig helt utan skador o har snurrat fin fint sedan dess. Nu e kärran nybes (igår) o absolut den roligaste bil jag haft på vintern.. Kan ju inte säga vinterbil eftersom jag ändå inte lär ha råd med en M3a till våren.... ;-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade herrn inte kollat oljenivån ?? :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Jodå.. Fast oljenivån sjönk rätt snabbt eftersom mitt numera ex körde sönder oljetråget.. :-) Men som sagt d var ett tag sedan o sen dess har den gått felfritt!!! |
|
320-325 |
hehehe .... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.