|
|
|
|---|---|
| Hur många steg har den i aut-lådan?Nån som vet? | |
| 3 har jag för mig, ej 100% säker | |
|
3-växlad stämmer! Den heter 3-HP-22! Per L |
|
| Många säger att den har 4-stegs låda så vad ska man tro?Är det nån som vet om det finns uppgifter på nätet?jag har försökt att söka men utan resultat | |
| Enligt modellguiden så kom den fyrstegade lådan först -83. | |
| Jo, jag hittade det också till slut. Brorsan min hade en 733i -80 och den var 3 växlad men han har en bekant som hade en 633 csi -77 och den ska visst ha varit 4-växlad. Nåja är det nån som har mera koll på läget kan ju svara | |
|
Mitt inlägg ovan om 3-växlad låda kommer från BMW:s original verkstadshandbok till E24 tryckt 1979. Där står bara om 3-växlad låda! Per L |
|
| Jaha,då bör det ju vara så. | |
|
Om det trestegade lådan har gått sönder så har kanske någon bytt till fyrstegad blir lite tystare på mptprvägen då. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Du menar motorvägen förstår jag, he,he, jo det är nog så men man kan ju undra varför det skiljer så mycket i prestanda mellan en 733 och 633 dom ska ju ha samma motor. 733=0-100k/tim på 10,6 och 633:an går på 7,9,,,,, jaha nu ser jag(var in på modellguiden och kollade tiderna) det är bara -77:an som går på 7,9 dom senare är lika med 733:an jaha varför i h-vete skiljer det mellan -77 och senare modeller?????? Habbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.