|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta handbromsbackar idag på 535 an... När jag monterade ner allt så var det ju inte så konstigt att ena sidan inte tog alls !! Eftersom bromsskölden är halvt bortrostad..... Frågan är kan man byta bromssköld ytan att montera bort nav mm...?? Är den delad så borde det ju gå att på något sätt att få dit en nu sköld eller ??????? Billy B-10 Länk | |
|
Det är bara att ta fram stora verktygslådan! Bromskölden är ej delad så navet måste av för att kunna få på den nya skölden. |
|
|
Jag tog rondellen och kapade den nya skölden en snutt för att kunna "bända" den på plats,då slapp man "jobba ihjäl sig" med detta ingrepp.. Annars gör man som "Pelle" skrev,tycker bara att det är onödigt omständigt :) Mvh Janne. |
|
| Man slitsar skölden sen svetsar ihop den så gör även verkstan | |
|
Jag svetsade inte ihop den efter mitt "ingrepp" utan skarven syns ej efter monteringen(har inte haft några problem med bes el funktion). Slitsa bara den på bästa stället ,vilket man klart ser vid mekandet då är det inga problem enligt mina erfarenheter.. Mvh Janne. |
|
|
Ja det blir nog till att göra det (slitsa).... Det verkar vara mycket jobb annars... Billy B-10 Länk |
|
|
Men måste jag svetsa ihop den sen ?? För jag har inte tillgång till svets än... Borde det inte att räcka med att man "bultar" fast den ?? Billy B-10 Länk |
|
|
Onödigt omständiga? Nej här är vi bara seriösa ;-) Visst kan man slitsa skölden, men jag tycker inte det känns riktigt rätt ;-) |
|
|
Billy>>>Det räcker med att bulta ihop, behovet av svetsning!?! begriper inte jag. Syns "ingenting" av slitsen i och med att det ser ut som det gör där :) "Pelle">>>Jag tar "alltid" genvägar om det varken syns eller försämrar funktionen ;) Mvh Janne. |
|
|
Tack Janne T !! Billy B-10 Länk |
|
|
Årets trådlyft! Hehe, skönt att väcka gamla trådar till liv såhär! Anyway... Jag min idiot har förstås pressat i både hjullager och nav medans jag väntade på grejer från BMW... Jag funderar på slitsandet utan svets, hur har det fungerat på era bilar nu så här 6 år senare ? //K Med vänlig hälsning Karl-Henrik Söderqvist |
|
|
Jag hade inga problem med någon av mina E28 M30 så länge jag ägde dessa vagnar iaf.. Exakt hur många år jag hade bilarna efter att slitsningen/arna blev gjorda vet jag inte, men mååånga år var det :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.